עיצוב דירת קבלן , טיפים לעיצובה וטעויות שמהם תירצו להימנע

נעים להכיר. שמי ענבל קרקו ואני מעצבת פנים משנת 2009. 

הגעתי לעיצוב פנים אחרי שנים של עיסוק באמנות בכלל ובציור בפרט;

יצירתיות זו התכונה הדומיננטית שלי. הגעתי למקצוע הזה, כי מה שמפחיד אתכם מרגש אותי. מה שאתם רוצים שיהיה מאחוריכם, הוא בדיוק האתגר והסיפוק שלי.

כן, כזאת אני, "משוגעת" על שיפוצים ובדיוק במקצוע הנכון.  

רכשתם דירה חדשה ? מזל טוב, קבלו טיפים לעיצוב דירת קבלן. תכנית הדירה נראית מצוין, היא גדולה, מרווחת ופונה אל פארק ירוק. אולי כבר תיאמתם פגישה עם "מתאמת השינויים" בנוגע לעיצוב דירת קבלן. אולי אפילו ביקרתם בחברת מטבחים אחת.
אתם קצת מבולבלים ויש לכם המון שאלות והתלבטויות, בעיקר אם כדאי וראוי לקחת עזרה.
כמעצבת עם הרבה שנות ניסיון בעיצוב דירות קבלן , אני יודעת בדיוק איפה אתם "עלולים" ליפול.
אז קבלו ממני מתנה: טיפים לעיצוב דירת קבלן . כמה פרטים שכדאי לשים לב אליהם, כשאתם מעצבים את דירת חלומותיכם. כל אחד ואחד מהטיפים כאן נכתב "בדם יזע ודמעות". אז כדאי לכם לקרוא עד הסוף. בתמונה דופלקס קבלן שעיצבתי בצור הדסה. תמונות נוספות של עיצובים שלי בתחתית המאמר. 

עיצוב פנים כפרי בצור הדסה, סלון, ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי

טיפ מס' 1 : מיקום הטלוויזיה

רכשתם דירה מקבלן עם ויטרינה ענקית שפונה אל פארק. אתם מדמיינים את עצמכם יושבים את הספה ומתבוננים בנוף. אבל הקבלן תכנן את הכנות החשמל לטלוויזיה, באופן שיאלץ אתכם לשבת עם הגב לנוף. 
אז שבו ותכננו מחדש את העמדת הריהוט בסלון. איפה תהיה הטלוויזיה? איפה הספה? איפה הכורסאות? שימו לב שצריך לשנות את תכנית החשמל של הסלון כולו, בעקבות השינוי בהעמדת הריהוט. אם לא תפסתם את זה בזמן, והקבלן כבר ריצף את הדירה, תאלצו לעשות שיפוץ שכולל הרמת ריצוף, כשתקבלו את הדירה. זה יעלה לכם אלפי, אולי עשרות אלפי שקלים.

שיפוץ דירה ברחובות, טפט טורקיז גם בסלון, ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
קיר טלוויזיה. לפרויקט השלם לחץ על התמונה

 

 טיפ 2 לעיצוב דירת קבלן- תכנון המטבח

המעצבת בחברת המטבחים רוצה להזיז קיר שגובל בין המטבח לסלון, כדי שיהיה מקום גם לארון מזווה במטבח. היא טוענת שזה שדרוג משמעותי מבחינת כמות האחסון במטבח. אבל היא לא מתייחסת לכך שהזזה של הקיר הזה תפגע במראה הסלון. היא לא בדקה את זה כי היא אחראית רק על המטבח. זכרו שהסלון, פינת האוכל והמטבח הם יחידה שצריך לתכנן ביחד. שבו אתם ותחשבו מה הולך לקרות בסלון וכיצד תכנון המטבח משפיע עליו. שרטטו מערכי ריהוט שונים וחישבו איפה הקירות עם הנראות הגדולה ביותר. רק אז אשרו או שלא. זכרו- למעצבת המטבח לא ממש אכפת מכל אלה, לה חשוב רק המטבח. 

עיצוב פנים כפרי בצור הדסה,מטבח, ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
תכנון מטבח בדירת קבלן. לפרויקט המלא לחץ על התמונה

 טיפ 3 בדיקת התוכניות בשבע עיניים

חברת המטבחים מעבירה לכם תכניות לביצוע לחתימתכם. המסמך מלא פרטים ונראה על פניו דיי בסדר. אבל יש בו טעות…קטנה. עליכם לבדוק את המסמך הזה "בשבע עיניים", כי לפעמים יש בו טעויות. זהו חוזה מחייב לכל דבר ועניין. לא תוכלו להגיד אחר כך שלא ידעתם, או לא שמתם לב שהייתה טעות בספרה אחת של גוון הפורמייקה. טעות כל כך קטנה, שמבדילה בין פורמייקה בגוון שמנת, לפורמייקה בגוון אפור בהיר. כשתבואו בתלונות על כך שהתקינו לכם את המטבח הלא נכון, יציגו לכם את המסמך עליו חתמתם. וגם ינסו לשכנע אתכם שהגוון החדש, אפילו יותר יפה מהגוון המקורי.

טיפ 4 – פיקוח על עבודת הקבלן

בביקור שלכם בדירה, מסתבר ששקעי הטלוויזיה לא בוצעו בגובה הנכון. המיקום שבוצע בפועל, לא מאפשר להסתיר את השקעים המכוערים. הם יראו לעיני כל. מנהל העבודה באתר, ינסה לשכנע אתכם שהמיקום הנוכחי אפילו נכון יותר. הוא נשמע דיי משכנע ויש לו ניסיון רב. אלא שהוא לא עושה את זה לטובתכם, אלא לטובתו. להביא עכשיו חשמלאי כדי לתקן את זה, יעלה לו כסף. אז תזכרו שהוא לא חבר שלכם ובטח שלא פועל לטובתכם. התעקשו על מה שביקשתם מלכתחילה ודאגו שהכול יתוקן, גם אם זה אומר הזזה של שקע ב- 5 ס"מ. 

עיצוב דירה מודרנית בראשון לציון, מטבח הבית, ענבל קרקו, עיצוב פנים ופנג שואי
הקפדה על מיקום שקעי החשמל במטבח. לפרויקט השלם לחץ על התמונה

טיפ 5 לעיצוב דירת קבלן – תתעקשו לקבל את מה שמופיע בתוכניות

הקבלן שכח לעשות 2 שקעי שירות במטבח. לא שמתם לב לכך בביקורכם הקודם בדירה וכבר הדביקו אריחים על הקיר. חבל, כי כי שקעי השירות הללו יועדו למכונת הקפה ולמסנן המים. איפה תשימו אותם עכשיו? חישבו טוב, אולי בכל זאת כדאי להתעקש על פירוק חיפוי הקיר כדי להוסיף את השקעים הללו. דירה חדשה, לא חבל שתתחילו עם מפצלים וחוטים מאריכים?

טיפ 6- בדקו את המק"ט של הריצוף

בפגישה עם הקבלן בה אתם אמורים לחתום על הריצוף שבחרתם, הריצוף שהוא מציג בפניכם אינו בדיוק הריצוף שאותו בחרתם (המק"ט שונה). הקבלן טוען שזה אותו אריח, אבל המק"ט השתנה. זה לא נכון. האמת היא שהוא השיג ריצוף דומה במחיר זול יותר והוא פשוט מנסה. אתם מתלבטים מה לעשות? הבעיה היא שאתם לא ממש זוכרים מה בחרתם ולמה.  עצתי לכם: אל תתעצלו. אם אינכם זוכרים, חיזרו לחנות הקרמיקה ותוודאו שזה אכן הריצוף הנכון עם המק"ט הנכון. כי מרגע שתחתמו לא תוכלו לבוא בטענות לאף אחד.

עיצוב דירה בסגנון מודרני מינימליסטי ברחובות, מבט אל הויטרינה בסלון, ענבל קרקו, עיצוב פנים ופנג שואי
ריצוף מבריק בדירת קבלן. לפרויקט המלא לחץ על התמונה

טיפ 7- בדקו בחוזה על מה אתם אמורים לשלם

הקבלן אומר שאמנם קיבלתם את הפרקט בחדר שינה כבונוס בזמן הקניה, אבל אתם צריכים לשלם תוספת תשלום עבור הריצוף שמתחתיו. אתם לא מבינים עד הסוף, למה אתם אמורים לשלם. בסופו של דבר אתם נכנעים ומשלמים לו. חבל, כי לא הייתם צריכים. אם הבטיחו לכם פרקט בחדר השינה, כל העלויות שקשורות בכך אמורות לחול על הקבלן. באופן כללי זכרו שלעיתים הקבלן "בונה" על זה שאתם לא ממש מבינים ולכן תוותרו ותיכנעו. זו מלחמת התשה, אז תיזהרו שלא "יעבדו" עליכם.

טיפ 8- התעקשו על מיקום מדויק של נקודות החשמל

נקודת החשמל למדיח במטבח סוטה ב- 3 ס"מ מהמיקום המקורי שלה. הקבלן טוען שזה לא משנה. זה כן משנה. אם השקע יישאר במיקום הנוכחי הוא יהיה בדיוק במפגש בין שני ארונות. אתם לא יודעים את זה ולכן מוותרים לו על התיקון. אתם תתחרטו על כך בזמן שיתקינו לכם את המטבח. אז כבר יהיה מאוחר להזזת השקע ולכן יאלצו לחתוך את דופן הארון החדש. לא חבל? אז אל תוותרו, אם השקע סוטה ב- 3 ס"מ מהמיקום בתכנית, שיזיזו אותו. כנ"ל לגבי נקודת האינסטלציה. 

לחבילות שלי עיצוב דירת קבלן , לחצו כאן. 

טיפ 9- בדקו שיש שיפועים במקלחת עבור ניקוז המים

אם אין שיפועים, או שהם לא מספיק משופעים, אתם תגלו את זה בפעם הראשונה שתתקלחו והמים יצאו ויציפו את כל חדר המקלחת. יכול להיות שאתם רגילים להחזיק מגב בתוך המקלחת בדירתכם הנוכחית. ככה שאפילו לא תדעו שבדירה שעלתה לכם 2 מיליון שקל, לא אמורה לצאת טיפת מים אחת בזמן שאתם מתקלחים. וודאו שהשיפועים במקלחות ובמרפסות משביעי רצון, לפני שתקבלו את המפתחות לדירה. פשוט שיפכו שם דלי מים וודאו שהמים מתנקזים כהלכה.

טיפ 10- בידקו שעשו לכם את הכנות האינסטלציה המתאימות

שילמתם עבור ברזים משודרגים במקלחת, אבל הכנות האינסטלציה שעשו לכם לא מתאימות? אתם לא יודעים לזהות את ההכנה בשלב האינסטלציה (אתם לא מעצבי פנים). אתם תגלו את הטעות כשיודיעו לכם שקניתם ברזים לא מתאימים. הקבלן כמובן יגיד שאתם אשמים, שלא עדכנתם אותו שקניתם ברזים משודרגים. או שזה לא הופיע בתכניות, או שלא הגשתם בזמן. תסמכו עליו שהוא כבר ימצא סעיף בחוזה עליו חתמתם שמגבה אותו. לפי סעיף זה בחוזה, אתם אלה שצריכים לשלם על הטעות. את הברזים שקניתם כבר אי אפשר יהיה להחזיר בשלב הזה, כי חלף הרבה זמן מיום הקנייה. כך שתשלמו על טעות של הקבלן פעמיים. עצתי לכם: בידקו היטב את הכנות האינסטלציה שעושים לכם מיד לאחר ביצוען. וודאו שהן מתאימות לברזים שהזמנתם. אם יש לכם ספק, תתייעצו עם מומחה.

עיצוב דירת קבלן 5 חדרים ברחובות| מקלחת הורים| ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
ודאו שעשו את הכנות האינסטלציה המתאימות במקלחת. לפרויקט המלא לחץ על התמונה.

 

טיפ 11- ערכו רשימה הדברים ששדרגתם

שילמתם בשלב השינויים, על מפזרי מיזוג מפוארים: סטריפים ארוכים שהופכים את הסלון למודרני ויפה יותר. אבל בפועל התקינו לכם מפזרי מיזוג סטנדרטיים. אתם לא שמים לב. חלפו כמעט שנתיים ואתם כבר לא זוכרים מה הזמנתם ועל מה שילמתם. עצתי לכם: עירכו רישום של כל הדברים שאתם אמורים לקבל מהקבלן. עיברו על הרשימה מדיי פעם. אל תתביישו להציק לקבלן בשאלות.

טיפ 12- קבלו ייעוץ מקצועי בבחירת החומרים 

אתם אמורים לבחור אריחים למטבח, אתם עומדים שעה וחצי בחנות הקרמיקה ולא מצליחים לבחור. אתם לא יודעים אם להתאים בין גוון האריחים לגוון הארון או לגוון "השיש". האם לבחור מט או מבריק? אריחים גדולים או קטנים? לחפש גוון דומה או מנוגד. זה קשה כי אתם בחנות והמטבח בדירה. אתם לא מצליחים לדמיין את זה. אתם חוששים שהמטבח יראה בסוף כמו "שירותים ציבוריים בקניון". הטיפ שלי: קבלו ייעוץ. גם אם לא לקחתם מעצבת פנים, שתלווה אתכם בכל התהליך. בכל שלב שבו יש לכם התלבטות, קבלו ייעוץ נקודתי. זה ישדרג לכם את הבית בצורה משמעותית ויחסוך לכם עוגמת נפש.

התאמת גוונים במקלחת. לפרויקט השלם לחץ על התמונה

 לסיכום טיפים לעיצוב דירת קבלן :

כשרכשת דירה חדשה, לא ציפיתם לקבל סתם דירה. חלמתם על לגור בדירה מעוצבת המותאמת לצרכים שלכם.
אבל בעיצוב של דירה מקבלן יש מאות ואלפי החלטות שצריך לקחת, המון פרטים שצריך להבין בהם. כל ההחלטות יחד ישפיעו על שביעות הרצון שלכם מהדירה שקניתם. אז קחו את הפרויקט ברצינות ואל תסמכו על הקבלן/חברת המטבחים/ חברת הקרמיקה. האינטרס שלהם אינו זהה לאינטרס שלכם. אתם צריכים ליווי מגורם שרואה את כל התמונה השלמה ומהזווית שלכם. מישהו שיזכור את התכנית ואת הבחירות שעשיתם וידע לתת את הפתרונות הנכונים בשעת הצורך. אם לא לקחתם מעצבת פנים, היו אתם מנהלי הפרויקט. נשמע גדול עליכם??? אז "בחיאת", רכשתם דירה במיליוני שקלים, קחו מעצבת פנים.

מה עושה מעצבת פנים בעיצוב דירות קבלן?

ראשית, אני דואגת להבין מכם מה הצרכים הרצונות והסגנון שלכם.
אחר כך אני מתכננת את הדירה שלכם עם השינויים בתלת ממד. בזכות ההדמיות אתם רואים איך הדירה תיראה בסוף ומה יתרונות השינויים שאני מציעה.
בהמשך, אני מלווה אתכם בקניית המטבח, הריצופים, הברזים. אני ביחד ליצירת תמונה אחת הרמונית ובסגנון שלכם.
אני משנה את תכניות הביצוע של הקבלן, בהתאם לשינויים עליהם החלטנו
אני מתקשרת עם מתאמת השינויים עד שהכול ברור.
אני בודקת את חשבון השינויים שהיא מגישה לכם, כדי לוודא שאתם לא משלמים יותר מדיי.

האם מעצבת הפנים מעורבת גם בתהליך הביצוע?

בהחלט. אני נמצאת בקשר ישיר עם הקבלן ואתכם לאורך כל תקופת הביצוע.
אני בודקת שהכול מבוצע בדיוק על פי התכניות ונלחמת במקומכם כשצריך לתקן
אני זוכרת בדיוק מה בחרנו ביחד ודואגת לוודא שזה בדיוק מה שאתם מקבלים.
לאחר קבלת המפתח, אני מלווה אתכם בהמשך עיצוב הדירה, עד שהחלום שראיתם בהדמיות מתגשם בחיים האמיתיים.
במילים אחרות: אני לוקחת מכם את כאב הראש הזה שנקרא עיצוב דירת קבלן

שכנעתי אתכם שיכול להיות שאתם זקוקים לעזרה?
תרימו טלפון ודברו איתי, אולי נקבע פגישת הכרות על כוס קפה.

ענבל קרקו, עיצוב פנים ופנג שואי, טיפים לעיצוב הבית 
050-2005415

לפרויקטים שלי לחצו כאן

לתמונות לפני ואחרי בבתים של לקוחותיי לחצו כאן

עיצוב דירת קבלן, שאלות שכיחות:

השלבים בעיצוב דירת קבלן הם:
א. תכנון ובחירת חומרים, הגשת תכניות לקבלן.
ב. ליווי תהליך הבנייה ובדיקת תאימות ביצוע.
ג. תכנון ועיצוב אחרי קבלת מפתח והלבשת הדירה. 

בעיצוב דירת קבלן, מומלץ לקחת מעצבת פנים, אם אתם מעוניינים בשינויים בתכנון הדירה, אם אתם מתכננים לקחת מטבח לא סטנדרטי ואם אתם מצפים לתוצאה מושלמת.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן