ייעוץ פנג שוואי, למי הוא מומלץ?

נעים להכיר. שמי ענבל קרקו ואני מעצבת פנים משנת 2009. 

הגעתי לעיצוב פנים אחרי שנים של עיסוק באמנות בכלל ובציור בפרט;

יצירתיות זו התכונה הדומיננטית שלי. הגעתי למקצוע הזה, כי מה שמפחיד אתכם מרגש אותי. מה שאתם רוצים שיהיה מאחוריכם, הוא בדיוק האתגר והסיפוק שלי.

כן, כזאת אני, "משוגעת" על שיפוצים ובדיוק במקצוע הנכון.  

אביבה (שם בדוי), פנתה אלי כי חיפשה מעצבת פנים שמומחית גם ב ייעוץ פנג שוואי. בשיחתנו סיפרה שלי שהיא גרושה בת 50 ועומדת בפני שיפוץ ביתה. היא עצמאית, עוסקת ברפואה משלימה ומתחברת לרעיון שהבית שלנו משפיע על החיים שלנו. היא אם חד הורית לשני בנים גדולים ומתכננת את שיפוץ הבית שלה מתקציב נתון אותו היא חסכה בשנים האחרונות. אביבה מייחלת לזוגיות חדשה, לאחר שנים שהיא לבד, בעקבות נישואין שהסתיימו רע. בשנים האחרונות, הייתה במספר מערכות יחסים שמכולם יצאה פגועה וכאובה. לאביבה חשובה מאוד הפרנסה בגלל היותה חד הורית והבריאות בראש מעייניה, כי חוותה מחלה קשה בשנה האחרונה. היא שמעה על פנג שוואי ועל היכולת שלו לשפר את הבריאות, הזוגיות, והפרנסה. לכן חשבה שזו הזדמנות, כשהיא כבר משפצת, לקבל ייעוץ פנג שוואי. במאמר הבא אסביר מה זה פנג שוואי ומה  יצא לאביבה מזה? בתמונה, דופלקס בחולון שעוצב על פי הפנג שוואי. כדי לצפות בפרויקט המלא לחצו על התמונה. 

ייעוץ פנג שואי | דופלקס בחולון שעוצב על פי הפנג שוואי | ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי

אז מה אביבה צריכה ממני? 

היא מבקשת שאתכנן לה את הבית מחדש, תוך שימת דגש על הערכים החשובים לה: פרנסה, זוגיות טובה, בריאות. היא כמובן רוצה בית נוח, נעים, יפה, הרמוני ומעוצב כמו בז׳ורנאלים. ולא פחות חשוב, זה חייב לעמוד בתקציב העומד לרשותה. כי כל חריגה תכניס אותה לחובות. בשיחתנו אני מסבירה לאביבה שהיא הגיע למקום הנכון. שכן אני מעצבת פנים שהתמחתה גם בייעוץ פנג שוואי . לכן אתכנן לה את הבית כך שיביא קלות לחיים שלה בכל המובנים ויסייע לה להגשים את המטרות שלה. 

כמה מילים על פנג שוואי 

פנג שוואי היא תורה סינית בת אלפי שנים המהווה חלק מהמטאפיסיקה הסינית. על פי עקרונות תורה זו, החיים שלנו מושפעים משלושה גורמים שהסינים מכנים אותם "שמיים אדם ואדמה". השמיים מייצגים את הגורל שלנו שנקבע על פי מועד הלידה. האדם מייצג את הבחירות שאנחנו עושים בחיינו. אדמה זה שם לכל אותם כוחות שקשורים בכדור הארץ ושניתן לפענח אותם על ידי ייעוץ פנג שוואי. 3 הכוחות פועלים ועלינו ולשלושתם השפעה שווה. על ידי היעזרות בפנג שוואי, אני יכולה לסייע לאנשים לשפר את ה- 1/3 שקשור לאדמה. אני נעזרת כמובן בניסיון שלי כמעצבת פנים, כדי לעשות את זה בדרך שתיתן תוצאה שהיא גם יפיפייה ופונקציונאלית. אנשים שמעצבים בית עם מעצבת פנים שמבינה גם בייעוץ פנג שוואי, מרוויחים פעמיים. גם בית יפה ונוח וגם בית שיש בו אנרגיות טובות, בריאות, שפע וזוגיות טובה.

ייעוץ פנג שוואי הלכה למעשה בבית של אביבה 

נחזור לבית של אביבה, הדבר הראשון שאני עושה זה למצוא את החזית שלו. החזית היא האזור הכי פתוח, שממנו מגיעה האנרגיה לבית (לאו דווקא החזית האדריכלית). אני מודדת בעזרת מצפן את הכיוון של החזית ומסמנת זאת על התכנית. כעת אני שואלת את אביבה מה גיל הבית, דבר המגדיר את העידן בו הבית ״נולד״. כל 20 שנים מתחלף העידן. שני הנתונים הללו: גיל הבית וכיוון החזית שלו, הם האינפורמציה הבסיסית שנחוצה לי כדי לאבחן את הבית. כעת אני מסתובבת בבית ובוחנת בו כל מיני דברים כמו: צורתו, כמות האור שבו, הפתחים שלו וזרימת האנרגיה בבית. בשלב הבא, אני משרטטת מפה של הבית, שקשורה לנתונים שלקחתי.

מפת הבית 

מהמפה שהכנתי אני עושה את אבחון פנג שוואי. אני בודקת שהפונקציות הכי חשובות בבית נמצאות במיקום האופטימאלי שלהם. הפונקציה החשובה ביותר היא מרכז הבית, שחשוב מאוד שיהיה פתוח. המרכז של הבית של אביבה חסום. הוא נופל בדיוק בתוך שירותי האורחים. מרכז הבית קשור לבריאות והוא רלוונטי במיוחד לאור העבר הרפואי של אביבה. אני כבר יודעת שאמליץ השירותים הללו יעברו למקום אחר. הפונקציה החשובה הבאה היא דלת הכניסה. היא מכניסה את האנרגיה הביתה וקובעת במידה רבה כמה שפע כלכלי נכנס הביתה. אביבה נמצאת במאבק מתמיד "לגמור את החודש" והמיקום הנוכחי של הכניסה לבית שלה משקף את זה. הזזה של הדלת במטר וחצי במקרה זה, עשוי לחולל שינוי מאוד משמעותי בנושא זה. כי מטר וחצי משם נמצא אזור השפע של הבית. במקרים רבים אחרים, הזזת דלת הכניסה אינה אפשרית. במקרים אלה אחזק את השפע בבית בדרכים אחרות.

מיקום המטבח משפיע על הבריאות בבית

הפונקציה השלישית שאני בודקת היא המטבח, שמיקומו ובמיוחד מיקום הכיריים, משפיע על הבריאות. במקרה של אביבה המטבח ממוקם אזור טוב יחסית. אבל אני רואה שהזזת הכיריים מעט ימינה וסיבוב כיוון הכפתורים שלהם, עשוי להיטיב, לכן אמליץ לה לעשות זאת. כעת אני בודקת את מיקום חדר השינה של אביבה. אני כבר מנחשת שהוא לא אידאלי, לאור העבר הרומנטי של אביבה שהוא רווי באכזבות ופגיעה. הפנג שוואי אכן מאשר זאת. המיקום הנוכחי של החדר מזמן בעיות אי אמון ואכזבות בתחום הזוגי. אנסה לשכנע את אביבה להחליף חדר עם בנה הסטודנט, שחוזר הביתה רק בסופי שבוע. 

מפנג שוואי לעיצוב פנים 

אספתי את הנתונים החשובים. כעת אני חושבת כיצד בעזרת תכנון ועיצוב פנים אני יכולה לשדרג את החיים של אביבה.  דלת הכניסה תזוז מטר וחצי ימינה כדי להכניס שפע. אני מתכננת לה מטבח חדש, במקום הקיים וממקמת את הכיריים באזור ובכיוון האופטימאלי שלהם. שירותי האורחים יתבטלו, כדי לפתוח את מרכז הבית. אביבה ובנה הסטודנט יחליפו חדרים. את המיטה של אביבה אני ממקמת באזור הבריאות והשלווה בחדר ומשלבת בחדר אלמנטים שיחזקו את הזוגיות. את כל אלה אני מיישמת בעזרת עיצוב בתלת ממד, כדי שאביבה תראה ותבין על מה אני מדברת ולא תצטרך לדמיין. 

למה עיצוב בתלת ממד? 

כי רק עם עיצוב בתלת ממד אביבה תוכל להבין את התכנית. בתלת ממד היא תוכל לראות אפילו את קיר האבן בסלון (שנועד לחזק שם את אלמנט האדמה) ואת הטפט האדום בחדר השינה שנועד לחזק את אלמנט האש. אני נפגשת עם אביבה ומסבירה לה את התכנית ומסבירה את הסיבות לה.  כעת הגיע שלב תכניות העבודה וכתב הכמויות כדי לוודא שאנחנו אני מסכמת ורואה שאנחנו נמצאים בחריגה של 10,000 שקלים. לכן אנחנו מחליטות להחליף את הפרקט הטבעי בפרקט למינציה שהוא זול יותר ולהגביל את תקציב התאורה ל 10,000 שקלים. זהו, אפשר להתחיל בשיפוץ. 

מי מאמין בפנג שוואי ? 

על פי תורה זו, ביתו של אדם משקף את חייו. כשם שחדר השינה של אביבה שיקף את הגירושים ובעיות הזוגיות שלה, כשם שהמרכז החסום שיקף את בעיות הבריאות שלה. בשנות עבודתי כמעצבת פנים שבקיאה גם ב ייעוץ פנג שוואי , עזרתי למאות לקוחות לשפר את איכות חייהם והכנסתי קלות לחייהם דרך שינויים בבית שלהם. אני יודעת בוודאות שתרמתי רבות לשיפור חייה של אביבה  בעתיד. אני יודעת שהיא תתפרנס בקלות רבה יותר, תיצור מערכות יחסים בריאות יותר ותרגיש טוב יותר. לא כולם מאמינים ב פנג שוואי, אני מבינה את זה.  אבל גם לסקפטיים שביניכם, שחשים שהם חיים במאבק מתמיד, אני ממליצה להיעזר בפנג שוואי. מדוע? כי שיפוץ ובניה הם תהליכים יקרים שמושקעים בהם מאות אלפי שקלים. אם יש סיכוי, שהשיפוץ הזה ישדרג לכם את החיים, האם לא כדאי לנסות אותו? שהרי אם לא יועיל, זה בוודאי לא יזיק. אם כבר מעצבים ומשפצים, למה לא לתת צ'אנס לשדרג לכם גם את החיים. 

ומה אומרת לקוחה שחוותה את השירות שלי: 

"בהתחלה היה חלום לבית. לא יכולתי לשים את האצבע על הנקודה המדויקת אבל משהו לא הרגיש מושלם. כשענבל הגיעה לביתנו הישן, היא חקרה, שאלה, ביררה על ההיסטוריה של הבית ועלינו, הדיירים. אחרי כן התעמקה במפות הסיניות העתיקות, באסטרולוגיה, בסימנים השונים. מצאה כיוונים, ו…העניקה כיוון חדש גם לבית שלנו. ההמלצות שלה היו ישימות ושפויות. היא נגעה בכל נקודה, בכל זווית, בכל פינה והמליצה איך להיטיב ולשדרג. מה שאפשר – הוזז. חדרים הוחלפו, הכיוונים – השתנו. החומרים בהם נשתמש יהיו מעט שונים, הגוונים יתבהרו. מה שקיים קיבל משמעות ופוטנציאל חדש ומה שלא הוזז, ישופר וזה העיקר. הדברים שאמרה ענבל העניקו טעם נכון, שפכו אור חדש על הקירות ונטעו בנו תחושה טובה. בהתחלה היה חלום לבית, עכשיו – אנחנו בונים את בית חלומותינו".
שרון חן בית נחמיה 

רוצים לשמוע פרטים נוספים? דברו איתי או השאירו פרטים.
 
ענבל קרקו, עיצוב פנים ופנג שואי, מעצבת פנים במרכז
050-2005415

שאלות שכיחות בנושא פנג שוואי :

פנג שוואי הוא תורה סינית עתיקה שעוסקת בדרך הנכונה לתכנן מבנים, כך שתביא מקסימום תועלת לאלה שמתגוררים בה. 

פנג שוואי מתמקד בבריאות, מערכות יחסים (זוגיות) ושפע כלכלי. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן