עיצוב קיר טלוויזיה מודרני, איך עושים וכמה זה עולה?

נעים להכיר. שמי ענבל קרקו ואני מעצבת פנים משנת 2009. 

הגעתי לעיצוב פנים אחרי שנים של עיסוק באמנות בכלל ובציור בפרט;

יצירתיות זו התכונה הדומיננטית שלי. הגעתי למקצוע הזה, כי מה שמפחיד אתכם מרגש אותי. מה שאתם רוצים שיהיה מאחוריכם, הוא בדיוק האתגר והסיפוק שלי.

כן, כזאת אני, "משוגעת" על שיפוצים ובדיוק במקצוע הנכון.  

עיצוב קיר טלוויזיה מודרני הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב הסלון

עבור רבים מאתנו, הטלוויזיה בסלון היא "מדורת השבט" סביבה מתכנסים בני הבית ערב ערב. לכן מבחינה עיצובית, קיר הטלוויזיה הוא נקודת המיקוד של הסלון כלומר המקום אליו נשואות העיניים. אז איך מעצבים קיר טלוויזיה? הינה כמה דוגמאות מפרויקטים שבהם עשיתי עיצוב קיר טלוויזיה מודרני. תמונות מעיצובים שלי- תגללו לתחתית העמוד. 

טפט – הפתרון הפשוט לעיצוב קיר טלוויזיה מודרני

הטפטים חוזרים בעשור האחרון ובגדול. למעשה זו הדרך הפשוטה ביותר לעצב קיר טלוויזיה. למה פשוטה? כי זו עבודה נקייה, לא דורשת שיפוץ ויחסית גם לא יקרה. שעתיים שלוש עבודה ויש לכם קיר טלוויזיה מעוצב. ראו לדוגמא בתמונות שבעמוד זה, איך הטפט השחור הדרמטי שידרג את הסלון.
איך בוחרים טפט? הולכים לחנות שיש בה מבחר גדול יחסית ומדפדפים בסבלנות בין הקטלוגים השונים, עד שמגיעים למשהו שמדליק אתכם. זכרו שאתם רואים את זה בקטן, אבל בבית שלכם זה יהיה בגדול. לכן אל תבחרו במשהו רועש מדיי. מצד שני, אם תיקחו משהו שקט מאוד בגווני בז' או אפור, לא עשיתם כלום.
כמה זה עולה? קיר טלוויזיה ממוצע באורך של כ- 3 מטרים יעלה בין 1200 ל- 2000 ש"ח כולל התקנה, תלוי במחיר הטפט אותו תרכשו.

סלון ומטבח עיצוב סלון מטבח ופינת אוכל בחלל אחד| סלון ופינת אוכל בשחור ולבן | משטח פורצלן שחור במטבח | ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי | ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
קיר טלוויזיה עם טפט שחור

קיר טלוויזיה מנגרות

דרך נהדרת לייצר נקודת מיקוד בעיצוב קיר טלוויזיה מודרני הוא לתכנן אלמנט מעניין מנגרות. לדוגמא לייסטים אנכיים מעץ שמחפים חצי מקיר הטלוויזיה (ראו תמונה בעמוד זה).
תצטרכו מעצבת פנים שתתכנן לכם את הפרט הזה ונגר טוב. גוון העץ צריך להתאים כמובן גם לפריטים אחרים בחלל הסלון ולסגנון הסלון בכלל.
בקיר הטלוויזיה שמוצג בתמונה, אין מזנון. אז איפה הממיר? הוא נמצא בתוך ארונית בגב קיר הטלוויזיה. במקרה הזה בתוך המטבח.
מכאן אתם מבינים שעבור קיר טלוויזיה כזה, צריך לתכנן מראש את החשמל והתקשורת בסלון.
כמה זה עולה? 3000-7000 ש"ח, תלוי בגודל.

עיצוב פנים תמונות שיפוץ בית במושב| סלון ופינת אוכל| ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
קיר טלוויזיה מנגרות, לפרויקט המלא לחץ על התמונה

קיר טלוויזיה מלבנים (בריקים)

לבנים (בריקים בשפת העם), מגיעים במגוון של צורות וצבעים. בתמונה שבעמוד זה הלבנים הם לבנים אמיתיות מפירוק של טירות ישנות. יש גם לבנים סינטטיות שמגיעים בשלל גוונים: לבן, אפור ועוד. עיצוב קיר טלוויזיה מודרני עם בריקים יוצר חמימות בחלל, ולוקח את הסגנון טיפה לכיוון הכפרי. בין הלבנים יש חומר מילוי הקרוי "כוחלה" שמגיע גם הוא בכמה גוונים. חשוב להתאים את הגוון שלו ושל הבריקים בכלל, ליתר גווני הבית.
קיר לבנים משתלב מצוין עם תאורת קיר שמדגישה את הטקסטורה שלהם. בתמונה שבעמוד זה תוכלו לראות קיר לבנים בגובה חלל כפול, עם תאורה שמאירה למעלה ולמטה (אפ דאון בשפת המעצבים).
כמה זה עולה? לבנים מפירוק הם עסק יקר. כ- 900 ש"ח למטר. קיר של 3 על 3 מטר, יעלה כ- 7200 ש"ח (כולל עבודה).

עיצוב פנים כפרי קל | מבט מתוך המטבח אל הסלון| ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
קיר טלוויזיה מבריקים. לפרויקט המלא לחץ על התמונה

קיר טלוויזיה המשלב קמין

אם חפצה נפשכם בקמין בבית, אפשר ורצוי לשלב אותו בקיר הטלוויזיה. הקמין המומלץ הוא קמין גז, אלא אם אתם רוצים קמין שהוא ליופי בלבד. במקרה האחרון תוכלו לבחור גם קמין חשמלי. קיר טלוויזיה עם קמין דורש תכנון מדויק ומורכב. תצטרכו לקחת מעצבת פנים, לסגור עם חברת קמינים, לקבל ממנה מפרט לתכנון, הכולל פתחי אוורור להוצאת חום וחומר מבודד (כדי שהקמין לא יחמם את הטלוויזיה), ארובת עשן, תכנון מיקום בלוני גז ועוד.
עיצוב קיר טלוויזיה מודרני עם קמין הוא עסק מורכב ויקר. העלות כוללת את הכנות הגז, הקמין עצמו, עבודות הגבס והצבע ועוד. אבל בחורף, כשתתרפקו על הספה, לא יהיה מאושר ממכם.
כמה זה עולה? 20,000-35,000 ש"ח תלוי בסיטואציה.

עיצוב בית פרטי יוקרתי ביישוב אירוס, קיר טלויזיה עם קמין גז, ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
קיר טלוויזיה עם קמין. לפרויקט המלא לחץ על התמונה

טלוויזיה על מזנון או קיר נמוך

קיר טלוויזיה לא חייב להיות קיר גבוה. הוא יכול להיות קיר נמוך. למעשה הטלוויזיה לא חייבת קיר. אם תהיה הכנת חשמל מסודרת שמגיעה מהרצפה, אפשר למקם את הטלוויזיה בתוך אלמנט מנגרות שצמוד לאי של המטבח למשל (ראו תמונה בעמוד זה). הדבר דורש תכנון מראש ומיקום מדויק לצינור החשמל שיוצא מהרצפה. את זה צריך לעשות לפני שמרצפים ולכן תכנון קיר טלוויזיה כזה אפשרי רק במסגרת של בנייה או שיפוץ. למעשה טלוויזיה יכולה להיות גם על עמוד מתכת שיוצא מהרצפה.
כמה זה עולה? העלות היא עלות הרהיט שעליו מתוקנת הטלוויזיה. בין 8,000 ל-12,000 ש"ח.

עיצוב פנים כפרי בצור הדסה, אי מטבח מחובר לקיר טלויזיה, ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
טלוויזיה על קיר נמוך. לפרויקט המלא לחץ על התמונה

טלוויזיה בתוך נישת גבס

נישות מגבס היו שיא האופנה בעשור הקודם. אז יצרו אלמנטים מגבס, שכל המטרה שלהם הייתה עיצובית. בשנים האחרונות זה כבר פחות מודרני. עדיין, יש מקרים שבהם אמליץ על עיצוב קיר טלוויזיה מודרני בתוך נישת גבס.
לדוגמא בתמונה שבעמוד זה, מטרת תכנון הגבס הייתה לקרב קצת את הטלוויזיה לכיוון הספה כדי לייצר מרחק צפייה נורמאלי. תכננתי אלמנט שבנוי מגבס שיש לו 3 צדדים. צד אחד- פונה לסלון, בו נמצאת הטלוויזיה והמזנון ששקוע בתוך הגבס. שילבתי מסגרת של תאורת לד מסביב לטלוויזיה כדי לייצר תאורה נעימה לצפייה בטלוויזיה וגם לשם יופי. הצד השני פונה לכיוון פינת האוכל, זה הצד הצר שהוא דקורטיבי גרידא, יצרתי שם תאורה ומדפי זכוכית עליהם מונחים חפצי נוי. הצד השלישי, אותו לא רואים בצילום, הוא ארון מעילים ששקוע בתוך נישת גבס. אחד היתרונות של קיר טלוויזיה כזה הוא שבנייה בגבס מאפשרת לשלב תאורה נסתרת.
כמה זה עולה? תלוי בתכנית. בגדול קיר טלוויזיה בתוך נישת גבס יעלה לכם 10,000-20,000 ש"ח.

עיצוב פנים וילה ברמת אפעל, נישת גבס לטלויזיה, עיצוב פנים ופנג שואי, ענבל קרקו
טלוויזיה בתוך נישת גבס. לפרויקט המלא לחץ על התמונה

בעיצוב קיר טלוויזיה מודרני השמיים הם הגבול

קיימים היום מבחר גדול של חומרים שיכולים לשמש לעיצוב קיר טלוויזיה: טייחים שונים, אפקטים של צבע, חיפויי קיר עשויים פולימר, אריחים מקרמיקה או בטון ועוד ועוד. ואפשר גם קיר טלוויזיה פשוט, טלוויזיה, מזנון יפה, כמה תמונות או אבזרי דקורציה וזהו. רק זכרו: קיר טלוויזיה הוא חלק מהסלון ולכן צריך להשתלב בסגנון שלו עם יתר הסלון. בנוסף, הסלון ברוב הבתים נמצא בחלל אחד עם פינת אוכל והמטבח ולכן שלושת החללים האלו צריכים לדבר בשפה עיצובית אחת. אז אם אתם רוצים עיצוב ברמה גבוהה של הסלון בכלל ושל קיר הטלוויזיה בפרט, כדאי שתיפנו למעצבת פנים.
כדי לראות עוד עיצובים שלי תוכלו ללחוץ על הקישורים בתחתית התמונות שבעמוד זה.
אוהבים את העיצובים שלי? מחפים מעצבת פנים מומלצת? צרו קשר

שאלות שכיחות על עיצוב קיר טלוויזיה מודרני

כן בהחלט. אפשר לשלב קמין גז או קמין חשמלי בעיצוב קיר טלוויזיה מודרני. יש לקבל מחברת הקמין את ההנחיות לביצוע. 

דוגמאות לעיצוב קיר טלוויזיה מודרני: שילוב של צבע, טפט, נגרות, לבנים, שילוב של קמין, אלמנט מגבס. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן