עיצוב פתרונות אחסון לבית

נעים להכיר. שמי ענבל קרקו ואני מעצבת פנים משנת 2009. 

הגעתי לעיצוב פנים אחרי שנים של עיסוק באמנות בכלל ובציור בפרט;

יצירתיות זו התכונה הדומיננטית שלי. הגעתי למקצוע הזה, כי מה שמפחיד אתכם מרגש אותי. מה שאתם רוצים שיהיה מאחוריכם, הוא בדיוק האתגר והסיפוק שלי.

כן, כזאת אני, "משוגעת" על שיפוצים ובדיוק במקצוע הנכון.  

אחד האתגרים הגדולים בעיצוב פנים, הוא עיצוב פתרונות אחסון לבית בדרך מקורית ואסתטית. העלות הגבוהה של כל מטר ומטר בבית שלנו והנטייה שלנו לאגור חפצים, הופכת את משימת האחסון לאחת המשימות החשובות בעיצוב בית חלומותיכם. עם השנים, הניסיון הרב שלי כמעצבת פנים, לימד אותי למצוא פתרונות אחסון שבעבר לא חשבתי עליהם. רוצים דוגמאות? בבקשה. התמונות בבלוג זה הם כמובן פרי עיצוביי לאורך השנים.

הצורך – אחסון צעצועי הילדים בסלון:

זוג צעיר, עם שלושה ילדים קטנים, השלימו עם העובדה שילדיהם משחקים בסלון וביקשו ממני למצוא פתרון לצעצועים של ילדיהם.
חשוב היה להם, למצוא דרך לאחסן את הצעצועים בסוף היום, ללא מאמץ רב ומבלי שזה יהיה על חשבון אזורי אחסון בסלון או במטבח.
הפתרון שהצעתי הוא ניצול חלל המדרגות המבוזבז בד"כ, לארונית עם מגירות עבור הצעצועים.
אצל משפחה אחרת, עם צורך דומה, עצבתי ספסל נפתח, המאפשר ישיבה למרגלות החלון הגדול. כשפותחים אותו, מקבלים פתרון אחסון לפאזלים ומשחקי קופסא.

החלום: בר ביתי – פתרון אחסון למשקאות האלכוהוליים

באחד הבתים אותם עיצבתי, הלקוחות חלמו על בר אלכוהול בייתי, מקום בו יאוחסנו המשקאות והכוסות. בלי קשר, הייתה בעיה שצריך לפתור: התעקלות המדרגות יצרה אזור מונמך שאנשים קיבלו ממנו מכה בראש. הצעתי ללקוחות לעצב בדיוק שם את הבר הביתי. כך תפסנו "שתי ציפורים במכה אחת". ראו תמונה.

פתרונו אחסון לבית | אחסון לבר ביתי | ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי

פתרון אחסון לבית עבור צרכי העבודה

עבור זוג צעיר שרכש דירה ראשונה, נדרשתי למצוא פתרון אחסון יצירתי לפינת עבודה מהבית עבור אחד ההורים. הפתרון שעיצבתי הוא ארון בפינת האוכל, שמכיל בתוכו את המחשב והמסך, שמחוברים דרך קבע לשקעים, הממוקמים בתוך הארון. המחשב והמסך נגררים אל שולחן פינת האוכל בכל בוקר מחדש. בסוף יום העבודה, רגע לפני שאוספים את הילדים מהמסגרות, הכול נגרר בחזרה אל תוך הארון, שהופך להיות פינת אוכל דקורטיבית.

פתרונות אחסון לבית :ניצול הפינה "המתה" במטבח:

פינת ארונות המטבח, לעיתים קרובות הופכת ל"פינה מתה" מתוך ההבנה שאין באמת דרך לנצל אותה לאחסון במטבח. אבל כשמעבר לקיר יש חדר, אפשר ורצוי לנצל את הפינה מהכיוון השני, כלומר לייצר פתח בקיר עוד בשלב הבנייה ולתכנן ארון מכיוון החדר. ראו תמונה של מטבח שחור עם פינה שאינה ניתנת לניצול. ואחריה תמונה של חדר שירות עם ארון בתוך נישה שמנצלת את פינת המטבח.

פתרון אחסון בחדר שינה עבור בגדים ופינת איפור:

מה עושים כשאין אפשרות לייצר ארון בעומק 60 ס"מ, בגלל חלון? ראו תמונה עם ארון שחור שבמרכזו שידת איפור. הארון עומקו 40 ס"מ בלבד, אידאלי עבור בגדים מקופלים. שידת האיפור עם מראה גדולה ותאורה מעליה עוצבה בדיוק במרכזו של אותו ארון. הבגדים התלויים דרך אגב, מאוחסנים בארון נוסף באותו חדר, שם לא הייתה מגבלה של עומק. לצפייה בפרויקט המלא לחץ כאן.

עיצוב פתרונות אחסון לבית | ארון שחור משולב בשידת איפור| ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי

פתרון אחסון לממיר הטלוויזיה

לעיתים קרובות לא נכון לתכנן בסלון מזנון עבור ממיר ושקעי חשמל. במקרה זה אני מחפשת איפה להסתיר את שקעי החשמל והחוטים של הטלוויזיה בסלון. הפתרון הוא למצוא ארון קרוב, לסלול בתוך הקיר צינור פלסטיק בינו ובין הטלוויזיה בסלון ובכך להסתיר את חוטי החשמל, השקעים והממיר. לדוגמא בבית שעיצבתי לאחרונה, הממיר והשקעים של הטלוויזיה בסלון נמצאים דווקא במטבח, בתוך ארון שנמצא בגב הטלוויזיה (ראו תמונה עם ארונית שמעליה עומד משקל מזון) .

סיכום, עיצוב פתרונות אחסון לבית

עיצוב מקומות אחסון לבית הוא אחד האתגרים בעיצוב בית, דירה או משרד. הדרך לעשות זאת היא לחשוב "מחוץ לקופסא" ולמצוא פתרונות יצירתיים שייצרו אחסון נוסף ויפתרו " על הדרך גם בעיות אחרות בעיצוב הבית. כל הפתרונות הנ"ל יושמו בבתים של לקוחותיי לשביעות רצונם המלאה.

רוצים עזרה בתכנון פתרונות אחסון לבית? צרו קשר או מלאו את הטופס למטה ואני אתקשר אליכם. 

ענבל קרקו, עיצוב פנים ופנג שואי, 050-2005415

תוכן עניינים

דילוג לתוכן