עיצוב פנים של בית לעשות בעצמי או להיעזר במעצבת פנים

נעים להכיר. שמי ענבל קרקו ואני מעצבת פנים משנת 2009. 

הגעתי לעיצוב פנים אחרי שנים של עיסוק באמנות בכלל ובציור בפרט;

יצירתיות זו התכונה הדומיננטית שלי. הגעתי למקצוע הזה, כי מה שמפחיד אתכם מרגש אותי. מה שאתם רוצים שיהיה מאחוריכם, הוא בדיוק האתגר והסיפוק שלי.

כן, כזאת אני, "משוגעת" על שיפוצים ובדיוק במקצוע הנכון.  

מתלבטים על עיצוב פנים של בית ?אתם עומדים בפני שיפוץ או בונים את בית חלומותיכם ושוקלים אם כדאי להיעזר בשירותיה של מעצבת פנים. אתם שואלים את עצמכם כיצד תדע המעצבת להתאים את העיצוב לי, לבן זוגי ולהבדלים שבינינו ? כיצד נתאר לה את הסגנון שלנו, כשאני בעצמנו לא בטוחים מהו ? והאם היא תיכפה עלינו את טעמה האישי? האם יהיו ויכוחים, האם נצטרך להיאבק על טעמנו האישי? אכן שאלות חשובות ומשמעותיות ולכן, החלטתי לחלוק אתכם מניסיוני ולספר לכם איך אני עושה את זה ומדוע כל דירה שאני מעצבת נראית שונה מקודמתה, וגם אסביר מה ההבדל בין עיצוב פנים על ידי מעצבת פנים לעיצוב שתעצבו בעצמכם.

עיצוב פנים של בית לעשות בעצמי או להיעזר במעצבת פנים| בית בבית חנן | ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
בית בבית חנן שעיצבה ענבל קרקו. לפרויקט המלא לחץ על התמונה

עיצוב פנים של בית: מהי התכונה החשובה ביותר של מעצבת פנים 

התכונה החשובה ביותר של מעצבת פנים היא יכולת הקשבה. בפגישה הראשונה שלי עם לקוחות חדשים, בנושא עיצוב פנים של בית,  אני מקשיבה היטב למה שהם מבקשים, למה שהיו רוצים אבל חושבים שלא כדאי, למה שהם לא אוהבים, לחילוקי הדעות בין בני הזוג. אני גם מתבוננת בדירה הנוכחית שלהם, באופן שבה הם מארגנים את החפצים, בכמות האחסון הנדרשת להם, בבחירת הצבעים והחומרים בביתם הנוכחי. אני מאוד מקפידה להקשיב גם למה שנאמר בין השורות.
באחת הדירות האחרונות שעיצבתי הדרישה הייתה לחלל שקט ומרגיע, אך כשנכנסתי לדירה היא הייתה צבעונית מאוד, קיר אדום, קיר ירוק, קיר צהוב. היה לי ברור שהחברה האלה אוהבים צבעוניות ולכן אין מצב ליצור עבורם דירה לבנה. האתגר הגדול היה לשלב בין השניים. בסופו של דבר בחרנו
טפט בורדו דומיננטי ומדהים לקיר אחד בסלון ואת היתר הרגענו בקרמים ואפורים.
בדירה אחרת, הלקוחות טרחו להדגיש שהם מאוד אוהבים מדף אחד לבן ומתפתל שבמבט ראשון נראה חסר אופי. בסופו של דבר הפך אותו מדף מוטיב מרכזי בעיצוב הסלון כששילבתי אותו עם מדף נוסף דומה לו, בגוון משלים. 

איך מעצבת פנים יודעת לאבחן את טעמם וסגנונם של הלקוחות?

כדי להבין את הטעם והסגנון של הלקוחות החדשים שלי, אני שולחת אותם לעשות "שיעורי בית": להביא לי תמונות של עיצובים שהם אוהבים. אני ממליצה לבני הזוג לעשות את כל אחד בנפרד, "מבלי להעתיק".
כשאני מתבוננת בעיצובים הללו, אני מבינה טוב יותר מה הם מחפשים ואני יודעת כיצד ליצור עיצוב שיתאים לטעם שניהם.
לדוגמא, זוג לקוחות שלי שלחו לי 2 מצגות, הגבר בחר בעיצוב כפרי כבד, המון עץ גושני  לא מעובד, אבן גסה וריהוט כפרי, האישה בחרה בעיצובים מודרניים יותר שמשלבים מוטיבים כפריים מעודנים יותר.. כל שנותר לי הוא לעצב באמצע, בין הסגנון שלו לשלה, או במילים אחרות: כפרי-מודרני.

דרך נוספת ל עיצוב פנים של בית, בעזרתה אני קולעת לטעמם של לקוחותיי הוא שימוש בתלת ממד והדמיות

הדמיות תלת ממד היא שפה שלקוחות מבינים, יכולים להתחבר אליה ולהביע את דעתם או הסתייגותם. תמונה תלת ממדית, היא דרך להמחיש ללקוחות שלי איך יראה החלל עם הבחירות שהם עושים וזו הדרך שבה אני מציעה להם אלטרנטיבות.   

הכי חשובה זו הגישה של מעצבת הפנים

בעיני, תפקידי כמעצבת פנים הוא להגשים את החלום שלכם, לסייע לכם לבחור, לייצר הרמוניה בין הבחירות שלכם, למנוע מכם מלעשות טעויות בוטות,
אבל אני לא מנסה בשום אופן "לכפות" עליכם את הטעם שלי. לעיתים קרובות אני אומרת ללקוחותיי, תראה, זה לא טעמי האישי, אבל זה משתלב היטב עם הבחירות שעשינו לבית, או שלא.
אחד הלקוחות הראשונים שלי אמר לי בשיחתנו הראשונה שיש לו רק דרישה אחת ממני: לבוא בלי אגו. בזכותו הרוויחו כל הלקוחות שבאו אחריו. 

 אז מה ההבדל ב עיצוב פנים של בית בין בית שמעצבת אותו מעצבת פנים, לבין זה שתעצבו לבד?

בואו תנסו לענות בכנות…
האם אתם יודעים לתכנן חלל בדרך שיראה הכי מרווח וגדול ומואר?
האם אתם יודעים כמה לומנים (יחידות של אור) צריך כדי להאיר סלון? וכמה מקורות אור צריך כדי להשיג זאת?
האם אתם יודעים איך לשלב בין גוונים שקטים ודומיננטיים, בדרך הרמונית?
האם אתם יודעים מה המרחק האופטימאלי בין הכיריים לכיור ולמקרר במטבח וכיצד נכון למקם אותם?
אם עניתם בכנות, תשובתכם הייתה- בערך.
ובכן, זה בדיוק ההבדל בין לעצב עם מעצבת פנים, לבין לעצב לבד: ההבדל בין בדיוק לבערך.
אם אתם לא מסתפקים ב"בערך", קחו מעצבת פנים מומלצת. 

בהצלחה

ענבל קרקו, מעצבת פנים במרכז
050-2005415

תוכן עניינים

דילוג לתוכן