עיצוב המשרד הביתי

נעים להכיר. שמי ענבל קרקו ואני מעצבת פנים משנת 2009. 

הגעתי לעיצוב פנים אחרי שנים של עיסוק באמנות בכלל ובציור בפרט;

יצירתיות זו התכונה הדומיננטית שלי. הגעתי למקצוע הזה, כי מה שמפחיד אתכם מרגש אותי. מה שאתם רוצים שיהיה מאחוריכם, הוא בדיוק האתגר והסיפוק שלי.

כן, כזאת אני, "משוגעת" על שיפוצים ובדיוק במקצוע הנכון.  

עבודה מהבתים היא דבר שבאופנה בשנים האחרונות, במיוחד בקרב אימהות בזכות היכולת לשלב קריירה וגידול ילדים. אבל הסביבה הביתית מלאה בפיתויים והסחות דעת, שעלולות לפגוע בעבודה. המטרה העיקרית של עיצוב המשרד הביתי היא לייצר אווירת עבודה.


אז מה חשוב לקחת בחשבון כשמתכננים משרד ביתי?

עיצוב טוב מתחיל בצרכים:

ערכו רשימה של ציוד חיוני בחדר העבודה שלכם, מחשבים, רהיטים, טלפון, אזורי אחסון וכו'. רצוי שתבדקו עלויות על מנת לא לחרוג מהתקציב.

 עיצוב המשרד הביתי, סוף מעשה בתכנון תחילה:

לפני שאתם מתחילים בעבודות הבניה, קחו דף משובץ ושרטטו את החדר, החלון והדלת. על דף נפרד שרטטו את הרהיטים הנחוצים לכם, על פי אותו קנה מידה. כעת גזרו אותם ונסו להציב אותם בצורות שונות בחלל. קחו בחשבון את מיקום החלון ואת כיוון האור (כך שהיד הכותבת לא תצל על הדף).

פתרונות אחסון:

יחידות מדפים יוצרות רעש ויזואלי ולכן אינן מומלצות למשרד הביתי. עדיף אחסון בארון סגור או בשידות עם דלתות או מגירות. תכננו את הארון או השידה כך שינצלו בדרך אופטימאלית את החלל (שבבית, בד"כ אינו כה גדול).

בחירת הגוונים:

לפני רכישת הרהיטים לחדר העבודה מומלץ לבחור את הגוונים. החליטו על 2  גוונים עיקריים, (להם תוכלו להוסיף שחור ולבן). אם יש לעסק שלכם לוגו או אתר אינטרנט, רצוי לבחור את הגוונים השולטים בהם כדי ליצור שפה גרפית לעסק שלכם ומיתוג. הגוון השקט מבין שני הגוונים, ישמש כגוון רקע- לצביעת קירות החדר, הנועז יותר, ישמש לפריטי הריהוט ולאבזור. לפרטים נוספים על בחירת גוונים לבית לחץ כאן.

מחזור רהיטים ישנים:

ניתן למחזר כל רהיט באמצעות צבע, ידיות חדשות והחלפת דלתות. שיקלו אפילו לקנות פריט יד שנייה באינטרנט ולשפץ אותו. העלות- מינימאלית ומשאירה לכם תקציב לרכישות חיוניות אחרות. ניתן לצבוע כל רהיט מכל חומר ע"י שימוש בצבעים המתאימים.

תכנון תאורה:

תאורה היא מרכיב חשוב במיוחד בחלל, במיוחד בחלל המיועד לעבודה. ראשית חשוב להבין מה עליכם להאיר? את משטחי העבודה כמובן. אפשר לעשות זאת ע"י ספוטים המספקים תאורה ממוקדת או ע"י מנורת שולחן המתלווה לגוף תאורה צמוד תקרה המספק תאורה כללית.  למידע נוסף על עיצוב תאורה לחץ כאן.

הפשילו שרוולים:

צבעו את החדר בגוון הרקע וצאו לקניות עם רשימה מסודרת (כולל גוון הפריט הנדרש). מומלץ לגשת לרשת המכילה את כל מה שתידרשו לקנות (דוגמת איקאה).

הגיע הזמן לטאץ' האחרון:

החדר צבוע, מיקמתם בו את הריהוט החדש והמשודרג והתקנתם את התאורה (בעזרת איש מקצוע כמובן).בחרו תמונות או אביזרים  מתחום העיסוק שלכם. לדוגמא אם אתם צלמים, תלו תמונה של מצלמה או הניחו מצלמה ישנה על מדף. מומחי פנג שוואי ממליצים גם להעמיד קערה עם מטבעות בפינה הדרום מזרחית החדר בשביל הפרנסה. מה אכפת לכם לנסות?           

ובסופו של דבר, צריכים עזרה? אשמח לעזור.

ענבל קרקו, עיצוב פנים ופנג שואי

050-2005415

תוכן עניינים

דילוג לתוכן