מהי הדמיה ואיך היא משרתת את הלקוח של מעצב הפנים

נעים להכיר. שמי ענבל קרקו ואני מעצבת פנים משנת 2009. 

הגעתי לעיצוב פנים אחרי שנים של עיסוק באמנות בכלל ובציור בפרט;

יצירתיות זו התכונה הדומיננטית שלי. הגעתי למקצוע הזה, כי מה שמפחיד אתכם מרגש אותי. מה שאתם רוצים שיהיה מאחוריכם, הוא בדיוק האתגר והסיפוק שלי.

כן, כזאת אני, "משוגעת" על שיפוצים ובדיוק במקצוע הנכון.  

 

הדמיה היא השרטוט הידני של פעם

עד לפני מספר שנים, כשמעצב הפנים רצה להסביר ללקוח מה הוא מציע לשנות בחלל, הוא היה מתחיל לשרבט ואם רצה להרשים את הלקוח עד יותר, הוא היה ממש מצייר פרספקטיבה וצובע אותה בצבעי עיפרון. כיום, כמו בכל תחום אחר, הטכנולוגיה החליפה את העבודה הידנית. הדמיה ממוחשבת החליפה את השירבוט.

שרטוט בתוכנה תלת ממדית

כשאני רוצה להראות ללקוח שלי, איך יראה המטבח כשנוריד את הקיר המפריד בינו ובין הסלון, אני פותחת את התוכנה התלת מימדית שלי ומתחילה לשרטט הדמיה. אני מתחילה מקירות, אח"כ רצפה, חלונות, דלתות, אז אני מביאה ארונות, כיורים, תאורה וכל דבר אחר שנדרש בחלל. כעת אני יכולה להביא מצלמה דימיונית להעמיד אותה בחלל ולצלם מכל מיני זוויות. אני יכולה לקבוע באיזה גובה יעמוד הצלם ולאיזה גובה הוא יכוון.
כבר בשלב הזה אני יכולה להראות ללקוח שלי איך יראה החלל בתלת מימד, אני מסובבת on line את החדר ומראה אותו מכל זווית אפשרית. אבל זה עדיין לא נקרא הדמיה. 

מה ההבדל בין תלת ממד להדמיה?

הדמיה, זה כשאני מתחילה לשלב חומרים. למשל, אני בוחרת לרצפה קרמיקה בדוגמת דמקה, שחור, לבן, צובעת את ארונות המטבח באדום מבריק, אני בוחרת טקסטורה של טיח לקירות ולבסוף קובעת את סוג התאורה וזווית האור.

עיצוב פנים מודרני חם בגן יבנה, הדמיה סלון, ענבל קרקו, עיצוב פנים ופנג שואי
הדמייה של סלון. לחצו על התמונה כדי לראות את הפרויקט המוגמר


אני יכולה לקבוע איזה נוף ישתקף מבעד לחלון ואם יגיח אור מבעדו ואיזה אור.
אני קובעת את השעה ביום ואת זווית האור וזה משפיע על כל ההשתקפויות והצללים בחלל.
לבסוף אני מרנדרת.

שימוש בהדמיות= עיצוב ידידותי ללקוח

נשמע פשוט ? אז זהו, שלא כל כך. כל הדמיה לוקחת שעות של עבודה עד שמגיעים לתמונה האידיאלית שמשקפת את מה שהיה כל הזמן בראש שלי- המעצבת.
הדמיה עולה כסף, אבל היא עושה את העבודה. היא תורמת לתהליך עיצוב ידידותי, שבו הלקוח מבין בדיוק למה מתכוון המעצב והוא יכול להיות שותף מלא בתהליך העיצוב.

לעיתים קרובות אני מזמינה את לקוחותיי לשבת על ידי, ולהציע רעיונות משלהם. אנחנו מורידים on line קירות ומשנים העמדת ריהוט ובוחנים יחד מה נכון יותר.
כבר קרה לי שלקוחות העלו רעיונות מצוינים ואחרי סיעור מוחות משותף פיתחנו אותם עוד קצת ובסופו של דבר קיבלנו תוצאה שהלקוחות מאוד אהבו (גם אני). רוצים להבין קצת יותר איך זה עובד? צפו בוידאו שלמטה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן