כמה עולה שיפוץ דירה ? ואיך מסיימים אותו ללא חריגה

נעים להכיר. שמי ענבל קרקו ואני מעצבת פנים משנת 2009. 

הגעתי לעיצוב פנים אחרי שנים של עיסוק באמנות בכלל ובציור בפרט;

יצירתיות זו התכונה הדומיננטית שלי. הגעתי למקצוע הזה, כי מה שמפחיד אתכם מרגש אותי. מה שאתם רוצים שיהיה מאחוריכם, הוא בדיוק האתגר והסיפוק שלי.

כן, כזאת אני, "משוגעת" על שיפוצים ובדיוק במקצוע הנכון.  

אחד הדברים שאנחנו שואלים את עצמנו לפני שיפוץ הוא כמה עולה שיפוץ דירה ? יש לנו תקציב נתון וחשוב לנו מאוד לעמוד בו. אבל לפעמים אנחנו נסחפים. כולנו מכירים את זה מהקניות בסופר, אנחנו נכנסים על מנת לקנות 2-3 פריטים, אבל יוצאים עם עגלה של 800 ש"ח. איכשהו, תוך כדי תנועה, מתברר לנו שאנחנו צריכים או רוצים עוד ועוד דברים. אז מילא בסופר, אבל כשזה קורה לנו בתהליך של בניה או שיפוץ, תקציב השיפוץ הולך וצומח. ושם לא מדובר בכמה מאות שקלים, אלא באלפים, שלא לומר עשרות אלפים. ככה מסיימים תהליך של בניה עם חור בחשבון הבנק ובמקום להינות מהתוצאה, משלמים מחיר על ההסחפות. אז מה עושים? מנהלים את התקציב. איך? בכתבה שלפניכם. התמונות, דרך אגב, הם עיצובים שלי.

כמה עולה שיפוץ דירה | לא לשכוח להכניס ריהוט ואקססוריז לתקציב | ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
לא לשכוח להכניס ריהוט ואקססוריז לתקציב. לפרויקט המלא לחץ על התמונה

חישבו כמה כסף תרצו להוציא על שיפוץ דירה

כמה עולה שיפוץ דירה? זה כמו לשאול כמה עולה מכונית או שמלה. התשובה היא תלוי מה. כמה כסף עומד לרשותכם לצורך השיפוץ? בין אם זה כסף שחסכתם, או כסף שאתם מתכוונים לקחת כהלוואה, על איזה סכום חשבתם? במקביל, נסו לחשוב מה הייתם רוצים לעשות במסגרת השיפוץ ומהם סדרי העדיפויות? לדוגמא, לקוחות שעבדתי איתם לאחרונה הם משפחה עם שני ילדים, שמתגוררים בדירת 3 חדרים. הילדים: 9 ו- 7, עדיין מסתדרים באותו חדר, אבל כשמגיעים חברים, מתחילות הבעיות. אז אחת ממטרות השיפוץ הן לייצר בבית עוד חדר. בנוסף, הבית כולו זקוק לרענון, כי לא שופץ כבר 15 שנים…ולא פחות חשוב, הם זקוקים בדחיפות לפתרונות אחסון.

פתרון אחסון בחדר שינה שאין בו מקום לארון

כמה עולה שיפוץ דירה ?

שאלת השאלות. מאיפה שתדעו? צודקים. אם הפעם האחרונה ששיפצתם את הבית היא לפני 15 שנים, אין סיכוי שתדעו כמה עולה שיפוץ דירה? אז מה עושים? מחפשים באינטרנט מחירון שיפוצים או מתייעצים עם מומחים. אחד השירותים שאני מציעה ללקוחותיי הוא פגישת ייעוץ עיצוב פנים. שעה וחצי ממוקדת שבהם אני שומעת מה הם צריכים ורוצים, בפגישה אני חושבת מה אני הייתי עושה במקומם, מבררת מה התקציב ומחשבת האם התקציב אמור להספיק. במידה ולא, אני מייעצת מה ניתן לעשות בתקציב העומד לרשותם. בנוסף, אני מבררת איתם שוב את סדרי העדיפויות ומאירה את עיניהם לנושאים עליהם הם לא חשבו. למשל, הלקוחות שנתתי כדוגמא, אמנם לא זקוקים לחדר נוסף בדחיפות כרגע, כי ילדיהם קטנים, אבל תוך שנתיים הם ממש יזדקקו לו. ובהנחה ששיפוץ עושים אחת ל- 10 שנים או יותר, חדר נוסף אמור להיות בראש סדר העדיפויות שלהם, אם הם מתכננים להשאר בדירה הזאת ב- 10 השנים הקרובות. אז לקחתם ייעוץ ויש להם הערכת תקציב "ותכנית אב" מה עכשיו?

סוף שיפוץ דירה בתכנון תחילה

איך מתחילים לתכנן? בעזרת הדמיות תלת ממדיות כמובן. למה? כי רק ככה תצליחו להתחבר לתכנית, להבין, להיות מעורבים ולהיות בטוחים ורגועים שזהו הבית עליו אתם חולמים. אז רק אחרי שראיתם הדמיות תלת ממדיות מכל כיוון אפשרי, אפשר לעבור לתכנון מדוקדק.
למה צריך תכנון מדוקדק? אתם שואלים? כדי לחסוך כסף ולהקטין למינימום את הטעויות. לדוגמא: נניח שאתם רוצים להזיז קיר, אז אתם מזמינים שיפוצניק וביחד מחליטים על המידה אליה הקיר יזוז, אבל אחרי שהקיר נבנה, זה נראה לא נכון, אז אתם מבקשים מהשיפוצניק לפרק ולהזיז ב- 50 ס"מ נוספים. וכך הלאה….בסופו של תהליך, השיפוצניק מחייב אתכם על כל השינויים.
לא חבל? מוטב לתכנון מראש, לחשוב על כל ההשלכות האפשריות, ולבצע פעם אחת כמו שצריך.
חוץ מזה, הפעם האחרונה ששיפצתם הייתה לפני 15 שנים. לא מגיע לכם שיפוץ מושלם? ל- 15 השנים הבאות?

עיצוב מטבח לבן כפרי עם טורקיז, ענבל קרקו
אריחים תכולים במטבח

ואיך מוודאים שלא חורגים מהתקציב?

פשוט מאוד, על ידי כתב כמויות, שהוא מסמך המפרט את כל מרכיבי השיפוץ, עד לקטן שבהם עם כמויות ומחירים. ככה תדעו מראש כמה זה הולך לעלות ותוכלו להיערך בהתאם. מסמך כזה, בדיוק כמו בניהול תקציב של משפחה, יזכיר לכם כל הזמן שאם תתפתו לקנות את הספה היקרה שאתם רואים עכשיו, תצטרכו לוותר על וילונות…..בקיצור, הוא ישמור עליכם בתוך התקציב.
כתב הכמויות הוא נגזרת של תכניות העבודה המפורטות, הוא מכיל את הכול, מרמת שבירת הקירות ועד לכמות הידיות בארונות המטבח. הכל נכנס לשם עם כמויות מדויקות. אחרי שאני בונה אותו, אני מתחילה לרשום מחירים, על סמך הצעות מחיר שקיבלתי בעבר מבעלי מקצוע ועל סמך ניסיוני בפרויקטים קודמים. מה שנשאר לעשות זה סיכום ולהזכיר ללקוחות שזה עדיין סכום משוער ושהעלות הסופית תהיה בטווח של פלוס מינוס 20% מזה.
למה? ראשית, כי עד כמה שהיינו מדויקים בתכנון, תמיד יש דברים שלא חשבנו עליהם לדוגמא: את הדלתות חשבנו שלא נצטרך להחליף, כי הם היו במצב טוב, אבל כשהכול סביבם חדש, פתאום הן נראות רע. ושנית, כי העלות תלויה גם בלקוחות, לכל פריט חלופות ברמות איכות ומחיר שונה וההחלטה היא תמיד שלכם.
בפרויקטים שלי תמיד נשאר כסף לקנות תאורה, וילונות ורהיטים, כי לקחנו את זה בחשבון מראש ועבדנו עם כתב כמויות.

מושג על עלות שיפוצים:

  • בגדול, אם מדובר בשיפוץ כללי, "כלל האצבע" אומר שעליכם להכין כ- 5000 ש"ח לכל מטר.
  • שיפוץ מקלחת: חומרים + עבודה-כ-40,000 ש"ח
  • שיפוץ מטבח: חומרים +עבודה, כולל שיש, כיור, ברזים ואריחים- כ- 90,000 ש"ח
  • שיפוץ שירותי אורחים- כ- 25,000 ש"ח
    הערה: בדיוק כמו בכל תחום אחר, טווח המחירים גם בשיפוצים רחב. בדיוק כמו במכוניות, יש סוברו ויש מרצדס, ככה בדיוק גם בשיפוצים.

לסיכום: כמה עולה שיפוץ דירה

– את התקציב קובעים מראש והקף השיפוץ מותאם לו
– מבררים עלויות במחירון שיפוצים ומתייעצים עם מומחים בנוגע להתאמת השיפוץ לצרכים ולתקציב
– לא מדלגים על תכנון: בתלת ממד ואח"כ בתכניות עבודה מסודרות
– מכינים כתב כמויות ועובדים אתו.
– בכל נקודה שבה אנחנו מחליטים לפרוץ את התקציב, מחליטים על חשבון מה זה יהיה

בהצלחה בשיפוץ. ואם אתם רוצים עזרה, צרו קשר או השאירו לי את פרטיכם

מחפשים מעצבת פנים במרכז? צרו קשר
ענבל קרקו, 050-2005415
רוצים לראות פרויקטים שלי? לחצו כאן

כמה עולה שיפוץ דירה, שאלות שכיחות:

מעצבת פנים מנוסה יכולה להעריך בפגישת ייעוץ כמה עולה שיפוץ דירה. 

כדי להעריך כמה עולה שיפוץ דירה, בקשו ממעצבת הפנים שלכם לייצר כתב כמויות עם מחירים. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן