עלות מעצבת פנים וכיצד היא בעצם חוסכת לכם כסף ?

נעים להכיר. שמי ענבל קרקו ואני מעצבת פנים משנת 2009. 

הגעתי לעיצוב פנים אחרי שנים של עיסוק באמנות בכלל ובציור בפרט;

יצירתיות זו התכונה הדומיננטית שלי. הגעתי למקצוע הזה, כי מה שמפחיד אתכם מרגש אותי. מה שאתם רוצים שיהיה מאחוריכם, הוא בדיוק האתגר והסיפוק שלי.

כן, כזאת אני, "משוגעת" על שיפוצים ובדיוק במקצוע הנכון.  

עלות מעצבת פנים – האם משתלם להשקיע בה בשיפוץ או בניה? 

רכשתם בית או דירה? מזל טוב. בדרך להגשמת בית החלומות, יש שיפוץ קטן שצריך לעשות. הדירה לא מחולקת כמו שצריך, הריצוף ישן ובכלל, היא נראית עירומה, קרה, מנוכרת וחסרת אופי. ממש לא כפי שדמיינתם את בית החלומות שלכם. השארתם בצד תקציב לעיצוב הדירה. בכסף הזה אתם צריכים לקנות מטבח ושיש, לבחור ריצוף, לעשות מזגנים, ריהוט, ארונות, תאורה "ולהלביש" את הדירה. בקיצור, להפוך אותה לבית חלומות. אז אתם מבררים מהי עלות מעצבת פנים מומלצת, אפילו קיבלתם הצעת מחיר אחת ואתם מבינים כעת שהיא "נוגסת" לכם בכ- 7% מהסכום שהשארתם לעיצוב הבית. אז החלטתם לוותר על שירותיה, בתקווה שתסתדרו בעצמכם… אתם תוהים אם עשיתם את ההחלטה הנכונה. בואו נבחן יחד את הסוגיה הזאת.

עלות מעצבת פנים איך המעצבת חוסכת לכם כסף| ענבל קרקו מעצבת פנים על רקע סלון שעיצבה | ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
ענבל קרקו מעצבת פנים, לפרויקט המלא לחץ על התמונה

 בואו נתחיל מהתחלה. כמה עלתה לכם הדירה? 

3,000,000 ₪, אולי יותר? קניית דירה היא ההוצאה הכי גדולה שאי פעם עשיתם או תעשו (לפחות עבור רובנו). זה אירוע של פעם בחיים (אולי פעמיים), ממש כמו חתונה. לכן חשוב לעשות אותו הכי טוב שאפשר כבר מההתחלה. תחשבו טוב טוב, איפה אתם חוסכים, כי הזול, עלול בסוף להיות בסוף יקר! בואו נניח ששטח הדירה שלכם הוא 100 מ"ר ולכן כל 1 מ"ר בדירה עולה 30,000 ש"ח. כעת נניח שuויתרתם על עיצוב פנים, בגלל עלות מעצבת פנים, ובעקבות כך הפסדתם 2 מ"ר של שטח יקר על מסדרון ארוך. הפסדתם 2 מ"ר שלמים שיכלו להיות מנוצלים לארון אחסון ענק. כל אחד מהם עלה לכם 30,000 ₪. הפסדתם 60,000 ₪ ובנוסף, חסרים לכם מקומות אחסון בבית. חבל.

אם ויתרתם על מעצבת, פנים, כי לא חשובה לכם הנראות של הבית, ניחא

אבל אם אתם כן רוצים דירה מעוצבת, קחו בחשבון, שאת הזמן שהייתה משקיעה מעצבת הפנים, תצטרכו אתם להשקיע במקומה. תצטרכו למדוד את מידות החדרים, לתכנן את החשמל ואת הנמכות הגבס למיזוג, לחשוב מראש על ההכנה לתאורה בתוך נישת הגבס שתירצו בטלוויזיה בסלון. אתם תצטרכו להשקיע זמן בחשיבה ותכנון, בשרטוט ידני, בפיקוח על הקבלן שהוא מבצע נכון, כדי שהתוצאה תצא בדיוק כמו שאתם רוצים ולא הפוך.  ובכן, כמה עולה שעת עבודה שלכם? נניח 150 ₪? אם כך, בזמן שהשקעתם בביצוע עבודה שאינכם מיומנים בה, יכולתם לעבוד ולהרוויח כסף. הפסדתם 200 ₪ כפול 50 שעות לפחות= 10,000 ₪. חבל.

 כמה מבקש מכם הקבלן עבור השינויים?

אם קניתם דירת קבלן, אז אחרי שתגישו לו את השינויים שאתם רוצים, תקבלו ממנו תמחור: מסמך "באורך הגלות" עם מושגים שאתם לא מבינים ומחירים שאין לכם מושג אם הם נכונים או גבוהים…בקיצור, אתם תשבו ותחשבו ובסוף כנראה תשלמו, כי איזו ברירה יש לכם? כמעצבת פנים, חלק מהעבודה שלי היא לעבור על המסמך הזה ולבדוק אם חויבתם עבור מה שדרשנו בתכניות השינויים, או שיש טעויות. ויש טעויות רבות, בד"כ לרעתכם וכשאני מגלה אותם, אני חוסכת ללקוחות שלי אלפי שקלים. גם בתהליך שיפוץ יש המון החלטות בנוגע לרכישות יקרות שיש לעשות. מדובר בהרבה מאוד כסף – עשרות אלפי שקלים, לפעמים יותר. שיקול מוטעה בגלל חוסר ניסיון, יגרום לבזבוז של המון כסף. ונניח שאתם מחפשים ריצוף לבדכם, אחרי שתי חנויות בהן ביקרתם אתם מבולבלים ואין לכם מושג במה כדאי לבחור. בחנות השלישית אתם נכנעים לכאבי הרגלים ולבלבול המוח ובוחרים בריצוף הכי יקר (הכי יוקרתי והכי מודרני לטענת המוכרת), רק כדי לגמור כבר עם הסיוט הזה. שילמתם 100 ₪ נוספים לכל מ"ר של ריצוף ויש לכם 100 מטרים בסך הכל. חבל, כי מעצבת פנים טובה הייתה יודעת להגיד לכם כבר בחנות הראשונה ראיתם את הריצוף שהכי מתאים לבית שלכם (אבל לא הייתם בטוחים) והוא היה הרבה יותר זול.
הפסדתם עוד 15,000 ₪. וריצוף זו רק דוגמא אחת, מעצבת פנים מומלצת, שלוקחת בחשבון את הפרויקט כולו ואת התקציב העומד לרשותכם, תכוון אתכם מראש לחנויות שמתאימות לכם ולפריטים שייראו מיליון דולר, גם אם אינם יקרים.

להחליף את המטבח או לשפץ אותו?

אתם מתלבטים אם להחליף את המטבח או להשאירו. בסופו של דבר אתם מחליטים להחליף. מטבח הוא ההוצאה היקרה ביותר, או אחת היקרות. להחליף אותו יעלה לכם כ- 80,000 ש"ח ומעלה (אם ניקח בחשבון גם את משטח העבודה ואת החיפוי של הקירות). אבל אין ברירה, המטבח בדירה הנוכחית, גם אם בנוי נכון ונראה איכותי, עשוי מעץ מלא, הגוון שלו הצהיב והוא נראה מיושן ולא מודרני. בחברת המטבחים לעומת זאת הציעו לכם מטבח צבע מהמם, עם פתרונות פרזול שיהפכו את העבודה שלכם במטבח להרבה יותר קלה. העלות היא 60,000 ש"ח, לא כולל שיש ואריחים. בדקתם גם נגר, אבל מאחר ואין לכם תכנית מדויקת, של המטבח אותו אתם רוצים, לא התרשמתם שהוא יגשים לכם את החלום למטבח שאתם חולמים עליו. אתם סוגרים בחברת המטבחים. מעצבת הפנים מומלצת, הייתה יכולה לחסוך לכם הרבה מאוד כסף בעסקה הזאת, היא הייתה בודקת אם באמת נחוץ להרוס את המטבח הישן. אולי אפשר רק לצבוע (לחצו כאן כדי לראות איך נראה מטבח שהיה מעץ מלא ופשוט נצבע ושודרג), אולי יכולתם להחליף רק את דלתות הארונות והידיות ולקבל מטבח שנראה כמו חדש אבל בחצי המחיר. מעצבת הפנים גם הייתה עושה לכם סדר בכל מה שנוגע לפרזול היקר, מתי הוא נחוץ ומתי לא והייתה אולי מציאה לכם "ללכת על" חומר אחר לחזיתות המטבח, מבריק כמו זכוכית, אבל הרבה יותר זול. ובכל מקרה, יכולתם לקבל הצעת מחיר גם מכמה נגרים, כי הייתם מגיעים אליהם עם תכניות מדויקות, הכוללות מידות ומפרט מדויק של המטבח.  איך שלא נסתכל על זה, בעסקה הזאת הפסדתם עשרות אלפי שקלים שיכולתם לחסוך, אם הייתה לצדכם מעצבת מומלצת ומנוסה, שרואה את התמונה השלמה ואת התקציב שלכם ורוצה את הכי הטוב בשבילכם. הפסדתם עוד 40,000 ש"ח

חיסכון בעלות השיפוץ

חלק מקבלני השיפוצים לא אוהבים לעבוד כשברקע יש מעצבת פנים, מדוע? כי הם מעדיפים מולם לקוח שאין לו מושג….ככה הם יכולים "לקנות" אותו בהתחלה בעזרת הצעת מחיר זולה" ולהכפיל את הרווח שלהם על ידי תוספות כשהלקוח הפך ללקוח שבוי. כשאני בתמונה זה לא קורה, כי הם נותנים הצעת מחיר מדויקת  לתוכניות ומפרט שאני מכינה, ואחר כך, אם הם דורשים תוספת, אני יודעת להגיד בדיוק אם היא מוצדקת או לא. אז הנה עוד נקודה שבה לא משתלם לחסוך ב עלות מעצבת פנים. בנוסף, אם לא לקחתם מעצבת פנים, תדאגו להשאיר עוד 30-40% נוספים לשיפוצניק (מעבר לחוזה). למה? בגלל התוספות. הפסדתם 40,000 ש"ח לפחות !

חסכון גם ברמת הריהוט

סוף סוף הגעתם לריהוט. אתם מחפשים ריהוט לחדרי הילדים ומסתובבים בחנויות יוקרתיות, "שמספרות" לכם שמיטה איכותית תחזיק לכם 15 שנים. אתם מתפתים לקנות אותה. חבל, מעצבת הפנים, הייתה מרהטת לכם חדר שלם במחיר של המיטה הזאת, כולל וילונות, שטיח, שולחן כתיבה ואפילו תמונות. מעצבת טובה יודעת לקנות ריהוט בזול ועדיין שהחדר יראה "מיליון דולר". מעצבת הפנים הייתה גם מספרת לכם, שמניסיונה, מיטת ילדים לא צריכה להחזיק 15 שנים, כי אחרי 7-8 שנים, מקסימום, הילדים לא רוצים בה יותר ולכן חבל על הכסף. היא הייתה בוודאי מוצאת גם דרך לשדרג רהיטים קיימים במקום לקנות הכול חדש. הפסדתם עוד 10,000 ₪.

 חסכון בתאורה 

עכשיו אתם מתלבטים בנושא עיצוב תאורה. אתם מחפשים ומחפשים ולבסוף בוחרים בגופי תאורה מעוצבים, אך כלל לא זולים. גופי התאורה הללו תלויים מהתקרה (כי אף אחד לא דאג ליצור עבורכם נקודות חשמל על הקיר). אתם משלמים קצת יותר, "כדי שיהיה יפה", אבל כלל לא מודעים לכך שעיצוב תאורה הוא בעצם "עיצוב באור" והאפקטים הכי מדהימים בתאורה מתקבלים דווקא מגופים "נסתרים" שכל מה שרואים הוא את אלומת האור שהם יוצרים. הגופים הללו זולים בהרבה מהשנדלירים היקרים שקניתם, אבל צריך לתכנן מראש את "הפרט" שהם נמצאים בו. הפסדתם עוד 5000 ₪ ובנוסף, אין לכם מספיק אור.

 הגענו לווילונות? בעצם אולי לא? נגמר לכם הכסף?

ויתרתם על מעצבת פנים, כי לא ידעתם שהיא יודעת לראות את הפרויקט כולו ולחלק את עוגת התקציב שלכם (קטן ככל שיהיה) בין המרכיבים השונים (ריצוף, תאורה, ריהוט) ולכן היא תדאג לכך שתגיעו לסוף הפרויקט עד רמת הווילונות. אני עושה את זה ע"י כתב כמויות, מסמך מפורט, שמכיל את כל מרכיבי הפרויקט, הכמויות והמחירים שלהם. אני עורכת אותו כבר בתחילת הפרויקט, לפני שהוצאתם שקל. כתב כמויות הוא הדרך היחידה לתכנן מראש פרויקט מסוג זה ולעמוד בתקציב ללא חריגה. אבל אתם ויתרתם על שירותיה של מעצבת הפנים ולכן אין לכם כתב כמויות, או שהוא לא מדויק – לא מכיל את כל מרכיבי הפרויקט עד לפרט האחרון. ולכן אחרי הספה המהממת שבחרתם לסלון התקציב נגמר. גם אם פינת האוכל הנוכחית שלכם ישנה, אתם תאלצו לחיות עוד כמה שנים, כי הכסף נגמר.
חבל, כי הספה החדשה והיקרה היא בסגנון מודרני ואילו פינת האוכל הקיימת היא בסגנון כפרי (ובצבע חום כהה ומיושן) והם ממש לא נראים טוב ביחד. וכשכבר יהיה לכם שוב כסף לרכוש פינת אוכל, הספה בסלון כבר תראה ישנה ואז שוב תתלבטו מה לעשות. אפרופו וילונות, מעצבת הפנים יכלה לחסוך לכם כסף כבר בשלב החלפת החלונות, כי היא יודעת שלעיתים אפשר לוותר על תריס ולקבל את אותו אפקט של הצללה ע"י שימוש נכון בווילונות. כך היא יכלה לחסוך לכם עוד 10,000 ₪.

בסוף תגידו: "חבל שחסכנו בעלות מעצבת פנים"

סוף סוף נכנסתם לדירה. גם בדלת מולכם יש דיירים חדשים, אתם נכנסים לומר להם שלום. להם הייתה מעצבת פנים. אתם מטיילים בדירה שלהם ורואים את ההבדלים. אתם רואים את התאורה הנסתרת בקרניז בסלון, את העובדה שכל חוטי החשמל אצלם נסתרים (איפה הם  מחביאים את הממיר בסלון?). אתם מביטים בקנאה על האי המקסים במטבח ועל העובדה שהכול פרופורציונאלי לגודל החלל. אתם מביטים בשילוב הצבעים ובהרמוניה ששוררת בין כל הפריטים. אתם מסתכלים בקנאה על פתרונות האחסון המגניבים בחדר הילדים ועל הנישה המדהימה בסלון. הדירה שלהם "מרגישה" הרבה יותר גדולה משלכם וגם הרבה יותר מוארת. הלב שלכם נחמץ, כי בדירה שלהם כבר מרגישים בבית, אצלכם עוד לא. בסך הכול, השקעתם 450,000 ₪ על שיפוץ הדירה שלכם ובדירה ממול גר זוג עם דירה הרבה יותר יפה משלכם. על כזאת דירה חלמתם. הם, אגב, השקיעו רק 400,000 ₪ על השיפוץ, כולל עלות מעצבת פנים.

לסיכום עלות מעצבת פנים מול החיסכון שהיא תגרום לכם

– מעצבת פנים עולה כסף, אבל עלותה שולית, יחסית לתקציב הפרויקט ובשורה התחתונה, בזכות מעצבת הפנים תחסכו הרבה כסף.
– אני מעצבת פנים משנת 2009, יש לי ניסיון רב בעיצוב פנים ולכן אמנע מכם טעויות מיותרות שהיו עולות לכם הרבה כסף.
– אני עומדת אתכם מול הקבלן ודואגת שלא יעבדו עליכם. אני אחסוך לכם הוצאות כספיות מיותרות שהייתם מוציאים על בעלי מקצוע שרלטנים. אדאג לכם לבעלי המקצוע הכי טובים, כאלה שלא יחפפו, וגם אדאג להוציא מהם את הטוב ביותר. למה? כי אני חייבת שהכול יצא מושלם, בסופו של דבר המוניטין שלי על הכף.
– אני עומדת אתכם מול חנויות וספקים ודואגת שתקבלו את הכי טוב במחיר הכי טוב. למה ? כי האינטרס שלנו משותף – שהעיצוב יראה מושלם ושלא יגמר לכם הכסף לפני סוף הפרויקט. אני אדאג לכך שיישאר לכם כסף לכל פריטי העיצוב הסופיים שיוציאו את הצילומים שלי מושלמים.
– אני יודעת איך לייצר מראה של "מיליון דולר" עם פריטים במחירים סטנדרטיים. למה? זה בדיוק הכישרון שלי. אני יודעת ליצר הרמוניה מהשילוב של כל ביחד. אני יודעת מתי חשוב להשקיע בפריט איכותי ויקר ומתי אפשר להסתפק בזול. אני גם יודעת איך לשדרג את הקיים במקום לקנות חדש.
–  והכי חשוב, בקנייה הכי חשובה של חייכם, זו שעלתה לכם מיליוני שקלים, אני אדע איך להוציא אתכם מרוצים ומאושרים כשתיכנסו סוף סוף לבית חלומותיכם. וזה הכי חשוב, לא?

אז מה דעתכם עכשיו? כדאי לכם לחסוך ב עלות מעצבת פנים ? גם אם אתם חושבים שקצת נסחפתי בתרחישים הדמיוניים הללו, תסכימו איתי שכמה מהם, יכול היה לקרות לכם? אם עניתם כן, כבר כיסיתם את העלות שאני הייתי עולה לכם, אז למה לותר עלי?
רוצים לשמוע איך אני יכולה לעזור לכם בפרויקט השיפוץ או הבנייה שלכם? צרו קשר

ענבל קרקו, מעצבת פנים במרכז 050-2005415 

לפרויקטים של ענבל קרקו לחצו כאן

עלות מעצבת פנים, שאלות שכיחות:

עלות מעצבת פנים נקבעת לפי כמות העבודה שיש לה לבצע בפרויקט. מספר החללים שעליה לעצב, רמת העיצוב ועוד. 

עלות מעצבת פנים קשורה לתקציב, כי בתקציב גבוה יש בדרך כלל יותר עבודה. אבל הוא אינו נגזרת של התקציב. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן