עיצוב בית מודרני ועיצוב פנים כפרי: בואו ללמוד על סגנונות בעיצוב פנים

נעים להכיר. שמי ענבל קרקו ואני מעצבת פנים משנת 2009. 

הגעתי לעיצוב פנים אחרי שנים של עיסוק באמנות בכלל ובציור בפרט;

יצירתיות זו התכונה הדומיננטית שלי. הגעתי למקצוע הזה, כי מה שמפחיד אתכם מרגש אותי. מה שאתם רוצים שיהיה מאחוריכם, הוא בדיוק האתגר והסיפוק שלי.

כן, כזאת אני, "משוגעת" על שיפוצים ובדיוק במקצוע הנכון.  

בונים בית? מתכננים שיפוצים? חושבים על עיצוב בית מודרני? בוודאי אתם שוקלים לשכור את עזרתה של מעצבת פנים. אבל איך תסבירו לה מה אתם רוצים? איך מגדירים את הסגנון שלכם? עיצוב פנים כפרי? עיצוב בית מודרני ? קלאסי? אקלקטי? ומה בעצם ההבדלים ביניהם? ואיך יוצרים סגנון אחיד בבית שלכם? במאמר הבא תוכלו לקרוא על סגנונות בעיצוב פנים ולהגדיר את הסגנון האהוב עליכם. בעמוד זה תמצאו גם עיצובים שלי, של בתים בסגנונות שונים. 

מהו עיצוב בית מודרני ומהו עיצוב כפרי| מטבח שחור מודרני| ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
מטבח שחור מודרני. לפרויקט המלא לחץ על התמונה

עיצוב בית מודרני

עיצוב בקווים נקיים, נטול עומס, בד"כ צבעים קרים (לבן, אפור, שחור), מינימליסטי בעיקרו (מבוסס על המשפט המפורסם- "פחות זה יותר"). הסגנון המודרני מכונה גם סגנון היי טקי והוא מכיל כאמור צבעוניות מאופקת חפה מעומס, ניקיון צורני (הכול מתחבא בתוך הארונות), ללא עודף חפצים (חל איסור מוחלט להשאיר את הצעצוע של הילד בסלון), שימוש במתכת או נירוסטה, זכוכית, בטון, פלסטיק וחומרים "קרים". זהו סגנון שמצטלם מצוין, אך משדר קרירות מסוימת שלא מתאימה לכל אחד, במיוחד אם אתם לא הכי מסודרים, בלשון המעטה. הסגנון המודרני ופולרי ב-2 העשורים האחרונים ויש לו כל מיני וריאציות, לדוגמא סגנון אורבני, לופט ניו יורקי ועוד. 

עיצוב מודרני חם 

סוג נוסף של עיצוב מודרני הוא עיצוב בית מודרני חם. זהו סגנון ביניים בין המודרני לכפרי, הוא צבעוני, חמים וביתי יותר. לחצו כאן כדי לראות עוד עיצוב בית מודרני חם שאני עיצבתי.
ואם אתם חובבי צבעוני לחצו כאן כדי לצפות בבית מודרני חם וצבעוני שעיצבתי. רוצים עוד דוגמא לבית מודרני חם וצבעוני? לחצו כאן. 

עיצוב דירת קבלן 5 חדרים ברחובות| מבט זוויתי על הסלון ופינת האוכל| ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
עיצוב מודרני חם ברחובות. לפרויקט המלא לחץ על התמונה

עיצוב פנים כפרי 

אם הסגנון המודרני נמצא בצד האחד של הסקאלה, הסגנון הכפרי נמצא בקצה השני. מדובר בסגנון שמשדר בעיקר נוחיות של אנשים שחיים כאן ומצהירים בגלוי ש "הבית שלהם אינו מוזיאון". בסגנון הכפרי יש שימוש רב בחומרים טבעיים דוגמת עץ (רצוי בעיבוד גס או במראה ישן), רהיטים צבועים בצורה "לא מושלמת"- משויפת בפינות, אבן, שימוש עשיר בטקסטיל צבעוני ואפילו פרחוני בספות, וילונות ושטיחים. בסגנון הכפרי, החפצים הרגילים של הבית משתלבים נהדר. הוא משדר נוחיות.  לדוגמא של בית שעוצב בסגנון כפרי לחצו כאן.
גם לסגנון הכפרי יש כל מיני ואריציות, עם בריקים, בלי בריקים, יותר מיושן או פחות מיושן, צבעוני יותר או פחות, פרחוני יותר או פחות. גם המיקום של הבית משפיע במידה מסוימת על ההגדרה של הסגנון בו, כמו לדוגמא הבית הכפרי הזה, שהוא בעצם דיי מודרני, אבל נמצא בכפר. 

עיצוב פנים סגנון קלאסי 

סגנון קלאסי הוא סגנון אירופאי, כבד, המשדר יוקרה (תחשבו על ארמון). הצבע השלט הוא שמנת (לבן קרמי), או חום ונגה, שילוב של עץ, קרניזים, מראות בעלות פיתוחים פרחוניים, ריהוט בסגנון עתיק (פיתוחים בעץ), שנדלירים גדולים המשלבים קריסטלים, קוים מעוגלים, וילונות קפלים, טפטים כבדים, המון קישוטיות ו- 0 מינימליזם. הסגנון הזה אהוב במיוחד על אנשים שעלו לכאן ממדינות קרות (רוסיה למשל). 

עיצוב פנים סגנון רטרו/וינטאג' לעומת עיצוב מודרני

רטרו משמעותו חזרה למה שהיה בעבר. הכוונה לשחזור הסגנון של המאה שעברה – בעיקר בשנות הארבעים עד השישים שלה. האופנה אז כללה טפטים צבעוניים, ריהוט פלסטיק, צבעים עזים, שימוש בסקאי, גופי תאורה מזכוכית, אריחי קרמיקה מעוטרים ונועזים. זהו סגנון נועז שיש לו אמירה של נוסטלגיה. וינטייג' הוא מושג מאותו עולם. משמעותו שימוש ברהיטים ואביזרים ישנים ממש (לאו דווקא חיקוי שלהם). חובבי הוינטייג' מתחברים גם למגמה הירוקה התומכת ב"קיימות" = שימוש בישן במקום החלפתו בחדש. לצפייה בחנות שעיצבתי בסגנון רטרו לחצו כאן.

מעצבת פנים מומלצת
עיצוב מטבח כפרי מודרני. לפרויקט המלא לחץ על התמונה

עיצוב פנים סגנון אקלקטי לעומת עיצוב מודרני

סגנון המשלב את כל הסגנונות יחדיו בדרך האהובה עליכם. מתאים לאנשים עם חוש טעם מפותח ובעלי אמירה עיצובית. מתאם גם לאנשים שרוצים לשלב את הרהיטים הישנים בעיצוב דירתם החדשה. בסגנון זה אין כללים, בתנאי שהתוצאה מאירת עיניים, יש בו מקום לאוספים ולשילוב של ישן וחדש מתאימה מאוד לאמנים ומעצבים. לצפייה בבית שעיצבתי בסגנון אקלקטי לחצו כאן. 

לסיכום: אין זה משנה כיצד אתם מגדירים את הסגנון שלכם, מה שחשוב הוא שמעצבת הפנים שלכם תדע "לקרוא אתכם" ולעצב לכם בית בטעם ובסגנון שלכם. מעניין אתכם? תתקשרו או השאירו פרטים בטופס שלמטה ואני אתקשר אליכם.

לצפייה בפרויקטים שלי לחצו כאן

 ענבל קרקו, עיצוב פנים ופנג שואי  050-2005415

עיצוב בית מודרני, שאלות שכיחות

הסגנון האהוב עליכם, בין אם זה עיצוב בית מודרני, כפרי או אקלקטי, יאובחן על ידי מעצבת הפנים שלכם בעזרת תמונות של עיצובים שתביאו לה. מכאן והלאה זה יהיה תפקידה לייצר הרמוניה. 

שילוב של עץ מתאים מאוד בעיצוב בית מודרני חם. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן