עיצוב דירות קטנות

נעים להכיר. שמי ענבל קרקו ואני מעצבת פנים משנת 2009. 

הגעתי לעיצוב פנים אחרי שנים של עיסוק באמנות בכלל ובציור בפרט;

יצירתיות זו התכונה הדומיננטית שלי. הגעתי למקצוע הזה, כי מה שמפחיד אתכם מרגש אותי. מה שאתם רוצים שיהיה מאחוריכם, הוא בדיוק האתגר והסיפוק שלי.

כן, כזאת אני, "משוגעת" על שיפוצים ובדיוק במקצוע הנכון.  

עיצוב דירות קטנות הוא אחד האתגרים המעניינים בעבודת מעצבת הפנים.  בית/ דירה קטנה מכילים את כל הפונקציות שיש בדירה גדולה, אבל בקטן, ועדיין…היא חייבת להרגיש מרווחת ומוארת ונעימה.
איך עושים את זה? במאמר זה אגלה לכם את הקסם.

 מי קונה היום דירה קטנה ? מי זקוק ל עיצוב דירות קטנות ?

התשובה הראשונה שעולה בדעתכם היא בוודאי זוגות צעירים. אז זהו, שלאו דווקא. מרבית הדירות הקטנות שעיצבתי בשנים האחרונות היו דווקא לאנשים סביב גיל ה- 60, שבוחרים להעתיק את מקום מגוריהם לתל אביב וסביבותיה. לעיתים הם מוכרים בית פרטי בפריפריה וקונים דירה קטנטונת, כדי ליהנות מכל מה שיש לעיר הגדולה להציע לזוג שסיים לגדל ילדים ועסוק בקריירה ובילויים.
ומאחר שעלות מטר של דירה בת"א היא בין 40,000 ל- 50,000 ש"ח, הדירות- קטנטנות והאתגר שלי כמעצבת – לנצל כל מטר ומטר. אז הנה כמה טיפים.

טיפ 1 עיצוב דירות קטנות : התאימו את הרהיטים לבית 

בעיצוב דירות קטנות, חשוב להתאים את הריהוט לגודל החלל. הפרופורציות של הריהוט ביחס לגודל החלל קריטי לתחושה שהדירה מרווחת. לכן הקפידו לבחור את הרהיטים במידות הנכונות ואפילו לייצר רהיטים בהזמנה מיוחדת. התכנון חייב להתאים בדיוק למבנה הדירה. אל תתעקשו על דברים שהם טרנדיים.  מומלץ לחשוב היטב על השימוש היומיומי ולמצוא פתרונות לאירוח. לדוגמא, ויתור על פינת אוכל לטובת קונסולה (שידה צרה) שהופכת בעת הצורך לשולחן אוכל נפתח.

טיפ 2 עיצוב דירות קטנות :  לפתוח את החלל, ביטול קירות מיותרים

וותרו על מחיצות מיותרות כי דירה פתוחה מרגישה גדולה יותר. אם חשוב לכם להפריד את חלל העבודה מהסלון, עשו זאת ע"י קיר זכוכית. כשהחלל פתוח, המבט "רץ קדימה" והתחושה היא של חלל גדול יותר.

 טיפ 3 עיצוב דירות קטנות : אור טבעי ותאורה מלאכותית

חלונות גדולים מאפשרים מבט אל החוץ והם מונעים את תחושת המחנק שיוצר חלל קטן. דירה שמוצפת באור טבעי, מרגישה גדולה יותר. כמובן שצריך לקחת בחשבון את הכיוונים ולתכנן הצללות במדינה חמה כשלנו, אבל בגדול, הקפידו על הרבה אור. בדירות חשוכות, אפשר להגביר את כמות האור ע"י שימוש בגוונים בהירים ומטאליים על הקירות, לדוגמא גוון פנינה. גם מראות מוסיפות אור לדירה אם הן תלויות במקום שמשקף חלון או יציאה לגינה.
וגם תאורה מלאכותית חשובה, כי דירה חשוכה מרגישה קטנה וצפופה גם היא מאוד גדולה. חשוב שיהיו מספר מקורות של אור באותו חלל, לא רק תאורה מהתקרה. לדוגמא: תאורה דקורטיבית על קיר הטלויזיה, מנורת קריאה עומדת, ספוטים צמודים לקירות. כל אלה יחד יאפשרו לספק מספיק אור לחלל, מה שעוזר לו מאוד "להרגיש" גדול ומרווח יותר. וכמובן, כשאתם בוחרים גוף תאורה, חשוב לקחת בחשבון את נתוני החלל: מידות, גובה, גוון ולהתאים גופי תאורה שיספקו מספיק אור.

שיפוץ דירה ברחובות, פינת האוכל והמטבח, ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
לפתוח לפתוח לפתוח – חיבור המטבח לפינת האוכל בדירה קטנה

טיפ 4 עיצוב דירות קטנות : חשוב להימנע מעומס 

מדובר בעומס של רהיטים, חפצים, גוונים, טקסטורות….בדירות קטנות חשוב לשמור על ניקיון צורני ופשטות. חשוב לזכור את המשפט החשוב "פחות זה יותר" וכשיש ספק אם כדאי להוסיף, לוותר.

טיפ 5 עיצוב דירות קטנות : חללים דו שימושיים, רהיטים  דו שימושיים

על מנת שדירה קטנטנה תוכל לספק את כל הפונקציות שקיימות בדירה גדולה, מומלץ לחשוב לחשוב עד הסוף על כל הפונקציות השונות של החלל. לדוגמא, חדר העבודה יכול לשמש גם כחדר אירוח. יש היום רהיטים שמתאימים לדירות קטנות, לדוגמא, מיטה זוגית שנשלפת מהקיר, שידה שהופכת לשולחן ועוד.
אל תתפשרו על ריהוט סטנדרטי, גם אם הוא זול יותר, כי הוא בד"כ מתאים לדירות גדולות. זכרו שהכסף הגדול כבר מושקע ברצפה (כזכור 40-50 אלף ש"ח למטר) וניצול לא נכון של החלל ובעקבותיו בזבוז של חלל, הוא בזבוז של כסף.

חללים דו שימושיים. פינת אוכל שהיא גם פינת עבודה

טיפ 6 : לחשוב שנים קדימה- תכנון לטווח הארוך

הטיפ האחרון שלי אליכם, לקוחות חביבים בני 50 פלוס שעוברים לדירה חדשה, הוא לחשוב 5 שנים קדימה…לפחות. גם אם קשה לדמיין את זה, בעוד כמה שנים אולי יהיו לכם נכדים ואולי תירצו לארח אותם, ואולי תירצו שיהיה אזור משחק עבורם. ואולי תרצו לארח מדי שבת את שלושת ילדיכם, עם בני זוגם וילדיהם ולכן תזדקקו למטבח שאפשר לבשל בו להרבה אנשים. וגם תרחישים פחות נחמדים הם דברים שכדאי לקחת בחשבון כמו בעיות גב או ברכיים (וותרו על אמבטיה), או חלילה ריתוק לכיסא גלגלים. אז אם זו הדירה שבה אתם מתכננים להזדקן, והייתם רוצים להימנע משיפוץ נוסף, תחשבו שנים קדימה ודאגו לפתחים רחבים, למקלחון במקום אמבטיה ובקיצור- לנגישות.
ואם בבריאות עסקנינו, האם ידעתם שלתורת הפנג שואי יש הרבה מה להציע בתחום? שווה להשקיע בתכנון מותאם פנג שואי כדי לזכות בבית "בריא". אשמח לספר לכם איך עושים את זה.

עיצוב דירה קטנה
תכנון פינת עבודה בקצה הסלון. לפרויקט המלא לחץ על התמונה

לסיכום: עיצוב דירות קטנות, על מה חשוב להקפיד:

דאגו לתכנון מוקפד המותאם למבנה הדירה ולצרכים שלכם היום ובעתיד. התאימו את הרהיטים לחלל, דאגו לחללים פתוחים ולהרבה אור. היזהרו מעומס וחישבו על פונקציונאליות. זהו בעצם.
יש לי ניסיון רב בעיצוב דירות קטנות, אז אתם רוצים עזרה בכל אלה, אשמח אם "תרימו טלפון" .
בנוסף, אתם מוזמנים לראות פרויקטים שלי, לחצו כאן.

ענבל קרקו, מעצבת פנים מומלצת
050-2005415

עיצוב דירות קטנות, שאלות שכיחות:

בעיצוב דירות קטנות החוכמה היא להכניס את כל הפונקציות לבית ועדיין לשמור על תחושה של מרחב?

בעיצוב דירות קטנות מומלצים גוונים בהירים, עם נגיעות של צבעים כהים. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן