עיצוב חדרים לאורחים

נעים להכיר. שמי ענבל קרקו ואני מעצבת פנים משנת 2009. 

הגעתי לעיצוב פנים אחרי שנים של עיסוק באמנות בכלל ובציור בפרט;

יצירתיות זו התכונה הדומיננטית שלי. הגעתי למקצוע הזה, כי מה שמפחיד אתכם מרגש אותי. מה שאתם רוצים שיהיה מאחוריכם, הוא בדיוק האתגר והסיפוק שלי.

כן, כזאת אני, "משוגעת" על שיפוצים ובדיוק במקצוע הנכון.  

עיצוב חדרים לאורחים שמגיעים ללון  

עיצוב חדרים לאירוח מומלץ אם יש לנו חדר שאנו יכולים להקצות אותו לאירוח בלבד, או שהחדר משמש אותנו ביום יום, גם לפונקציה אחרת. במקרה הראשון, חדר האירוח הוא בעצם חדר שינה, עיצובו יהיה דומה לחדר בבית מלון. רצוי שתהיה בו מיטה זוגית, המכוסה בכיסוי מיטה (כי מרבית הזמן בעצם לא משתמשים בה), כדאי  להחזיק גם מיטת יחיד מתקפלת, למקרה שתירצו לארח אדם נוסף. את המיטה הזאת אפשר לאחסן בתוך הארון, שתוכנן במיוחד לשם כך), כך המיטה המתקפלת לא תצבור אבק ולא תפריע למראה החדר.
על החלון רצוי שיהיה וילון קפלים שמאפשר החשכה חלקית או מלאה של החדר, רצוי שתהיה בו שידה שעליה ניתן להניח את התיק או המזוודה ותאורה מיותר ממקור אחד, לדוגמא: תאורה כללית מהתקרה ובנוסף, מנורות קטנות המונחות על שידה שנותנות תאורה רכה יותר. בחדר אירוח מפנק רצוי שיהיה גם מסך טלוויזיה שתלוי על הקיר. זה יאפשר לאורחים שלכם וגם לכם, פרטיות מסוימת בשעות מסוימות של היום. 
עיצוב חדר לאורחים, חדר אירוח עם מיטה נפתחת, ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
חדר אירוח עם מיטה נפתחת

     
חדר אירוח דו שימושי

במקרה השני, כמו במרבית הבתים, חדר האירוח הוא השימוש המשני של אותו חדר.
לדוגמא: חדר העבודה בבית יכול בקלות להפוך לחדר אירוח. על מנת שהחדר יוכל לשמש לשתי הפונקציות, את האחסון של חדר העבודה: קלסרים, ספרים וניירת, רצוי לתכנן בארונות סגורים ולא במדפים פתוחים (שכן ספרים וקלסרים צוברים המון אבק, לא נעים לישון בחדר כזה). המיטה, במקרה של חדר כזה, תהיה ספה נפתחת, המכילה גם ארגז למצעים.  במידה והחלל מאוד מוגבל, יש היום מיטות זוגיות הנסגרות אל תוך נישה בקיר ונפתחות רק כשיש אורחים. זה מאפשר ניצול מקסימאלי של חלל חדר האירוח,  לצרכים יומיומיים אחרים. 
עיצוב קליניקה לרפלקסולוגיה, חלל הקליניקה, ענבל קרקו עיצוב פנים ופנג שואי
ארון עם מדף בקליניקה נפתחים למיטה זוגית לאירוח
 

גוונים ותאורה בעיצוב חדרים לאירוח

חשוב לצבוע את החדר בגוונים חמימים שאינם לבן. מאחר שחדר אירוח צריך להשרות הרגשה נוחה ולקלוע לטעמם של אורחים שונים, בחרו בגוונים פסטליים רכים ולא בגוונים חזקים. מומלץ שימוש בקשת גוונים מונו-כרומטית (גוונים שונים של אותו צבע). המונו כרום שבין ב'ז לחום למשל, נחשב לניאטרלי כי מרבית האנשים יאהבו אותו. זו תהיה בחירה מצוינת לחדר כזה. חשוב להשתמש בתאורה חמימה לחדר כזה. גם אם בחרתם בגוף תאורה לד (בגלל החיסכון באנרגיה), בחרו לד בגוון צהבהב -קרוי warmlight . אם החלל קטן, רצוי שהתאורה תהיה צמודה לתקרה והקפידו שלא יהיה סינוור מהנורה למי ששוכב על המיטה.

מקומות אחסון בעיצוב חדרים לאירוח

הציבו שידה או ארגז שיכול לשמש לאחסון הכריות והשמיכות ביום יום, והופך למעמד למזוודה של האורחים. זה מאוד לא נעים להניח מזוודה פתוחה על הרצפה ולפשפש בתוכה. הוסיפו שטיח צמרירי בגוון חם, שמוסיף חמימות לכל חדר, תלו וילון על החלון, גם הוא בצבעים חמימים. כדי להוסיף אופי וצבע לחדר מבלי להשקיע כסף רב ביצירת אומנות, ניתן להשתמש במדבקת קיר מעניינת, לדוגמא: מדבקה של עץ או ענף.

חדר אירוח שהוא גם חדר נכדים

לעיתים השימוש של חדר האירוח הוא אחר: אצל אחד הלקוחות שלי, עיצבתי את חדר האירוח גם כחדר הנכדות- החדר שבו מבלות הנכדות כשהן מגיעות לסבא וסבתא. בחרתי בגוונים שהם ילדותיים, אך לא ילדותיים מדי עבור אורחים, את הספה הנפתחת ציפינו בכיסוי סגול עם כריות צבעוניות, אך לא ילדותיות ואת הרהיטים בחרנו בגוון שמנת שהוא גוון ניאטרלי- חסר גיל. כך הנכדות נהנות מחדר ילדים מזמין ומשעשע ביום יום, שהופך לחדר אירוח לעת מצוא.
עיצוב פנים דירה בנס ציונה, חדר הנכדות משולב בחדר עבודה, ענבל קרקו, עיצוב פנים ופנג שואי
חדר אירוח שהוא גם חדר משחקים לנכדות. לפרויקט המלא לחץ על התמונה

מתעניינים בעיצוב חדרים לאירוח? צרו קשר
ענבל קרקו, עיצוב פנים ופנג שואי

תוכן עניינים

דילוג לתוכן